Gå till innehåll

Laggeman

Rekommenderade inlägg

Jag kanske ska plocka med mig rampen upp på lördag. Kan ju vara kul o få lite mätningar på den också med din lilla manick. :)

Så kan vi se om vi kan borra upp hålen samtidigt, jag har dåligt med tid denna veckan att komma förbi Jimmy o låna has borr tyvärr, annars hade det redan varit gjort. Kablarna ligger med fultejp som inte håller särskilt bra och om jag sätter linser på så kommer de definitivt sticka ut från plexit, men vi kan se isf på lördag hur det ser ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 881
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det funkar fint med den kylningen de får nu, 2st 120mm fläktar som trycker ner luft i mitten och blåser över flänsarna ut från mitten.

Med den kåpan i plexi jag tänkt limma i eftermiddag så kommer luften att styras över hela flänsen och min förhoppning är att det kommer bli ännu svalare och kyla ännu bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag kapade bara upp de olika delarna, sen gick jag in för kvällen. Idag blir det håltagning och limning, men jag har bara håltagningsborr till 120mm tror jag, har faktiskt inte kollat efter ännu, så jag får slipa upp det annars med ett slipstift i dremelkopian, det funkar bra så länge inte stiftet pajar. Med lite tur så sliper jag slipa särskilt mycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har tyvärr inga fina tillbehör till mitt hobbyverktyg, annars hade det säkert varit en smidigare lösning. :)

Fina o fina.. Fick med någon grunka som ännu inte är testad..

Återstår o se om det funkar.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var uppe hos Manne i lördags och fick hjälp med att såga ut hål till fläktarna i min kåpa till rampen. Det blev en del snack om karen och LED-belysning framförallt.

Lämnade av någon fraggar samt blev lovad två tillbaka som skulle lämnas vid senare tillfälle.

På tisdagen kom Manne förbi och hämtade upp två fiskar, en Sixline gylta jag ville byta ut och en filfisk som skulle på kollo för o se ifall den kunde rensa upp bland en glasroskoloni Manne har i sin kub. Dessutom kom det två fraggar som utlovat, en mörkblå rätt så tunn Acropora samt en S. Hystrix, en som är gul-grön i botten med blå-lila polyper, hur läcker som helst. :) Fraggarna har fått hedersplats högt upp i karet och bilder på dessa kommer så småningom.

Jag har ytterligare någon ny korall på väg hem i början på nästa vecka så lika bra att vänta med bilderna tills dess tror jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det på bild nr 2 inlägg 637 ?

Riccordea Yuma som sitter rätt långt ner och sträcker sig efter ljuset. Har ett par styckan högt upp på bakgrunden som sitter mer platt.

Är musslerna T. maxima och en T. derasa ?

Stämmer bra det. :)

Ändrat av Laggeman
Fel typ av Riccordea, ibland går det för fort. :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte väl det, tror jag har en Florida själv och den ser annorlunda ut (har fått den så artnamnet är vad den tidigare ägaren påstod). Men jag tänkte att samma arter kan ibland vara väldigt olika beroende på vart de kommer ifrån.

Edit: De ser lite annorluna ut Florida och Yuma

Ändrat av DSB
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...