garfish Postat 17 april 2010 Författare Postat 17 april 2010 Oerhört snygg scape! Kul att se vad man kan åstadkomma när man inte bara "slänger" i LS utan att limma den.Tack Bjærn Lite fantasi så, kan man limma det mesta... Ha en trevlig helg // Kæpenhamns hølsningar Gustaf Citera
garfish Postat 17 april 2010 Författare Postat 17 april 2010 Riktigt snyggt! Blir mer och mer sugen på att göra mig av med mitt RSM och bygga ett eget så jag får saker och ting som jag vill ha det. Tackar odmjukast... Alltid skont med eget kar... Som sagt man får saker som man vill ha det. Kopenhamns hølsningar // Gustaf Citera
garfish Postat 18 april 2010 Författare Postat 18 april 2010 ser ut o bli jäkligt snyggt!.mvh manneTackar Jag hoppas på det också... /Gustaf Citera
Datate Postat 18 april 2010 Postat 18 april 2010 Du har säkert redan svarat på detta nånstans, men...vad har du tänkt dig för fiskar i karet? Citera
garfish Postat 18 april 2010 Författare Postat 18 april 2010 Du har säkert redan svarat på detta nånstans, men...vad har du tänkt dig för fiskar i karet?Tjena Erik!Nope, ej svarat på denna fråga.... Återstår att se.... Inga märkvärdiga fiskar... //Gustaf Citera
garfish Postat 19 april 2010 Författare Postat 19 april 2010 Lite mer bilder... Fick i Torsdags kväll hemleverans av genomförningar... Snacka om service... Tacka vet jag ideen med hjul, går toppen att flytta runt, speciellt om man skall komma åt bakom.Bild på genomförningen, rördragning snart på G...Bild på sidan, och ovanfrån. Ikväll blir det påfyllning av vatten.... /Gustaf Citera
Laggeman Postat 19 april 2010 Postat 19 april 2010 Ser nice ut Gustaf!Se till så du kan få in en algskrapa mellan stenen och glaset bara, gärna lite mer eftersom vissa koraller tycker om att bre ut sig.Flytta möbeln nu går bra, men vänta tills du har ett par hundra liter vatten i karet också. Citera
garfish Postat 21 april 2010 Författare Postat 21 april 2010 Ser nice ut Gustaf!Se till så du kan få in en algskrapa mellan stenen och glaset bara, gärna lite mer eftersom vissa koraller tycker om att bre ut sig.Flytta möbeln nu går bra, men vänta tills du har ett par hundra liter vatten i karet också. Finns gott om marginaler för en skrapa... ;Nu skall vi vara positiva... Haha /Gustaf Citera
garfish Postat 21 april 2010 Författare Postat 21 april 2010 Vatten i burken, andra dagen nu. Byter vatten varje dag. Snart så.../Gustaf Citera
Wooook Postat 21 april 2010 Postat 21 april 2010 Otroligt snyggt. Imponerande och inspirerande. Citera
garfish Postat 22 april 2010 Författare Postat 22 april 2010 Sweet! Är det sötvatten i än så länge?Tack, ja det är fortfarande sötvatten, har tänkt att byta vatten ofta kanske under 5 dar sedan glesa ut detta till var 3:e dag. Därefter ha i salt och göra en kickstart... Otroligt snyggt. Imponerande och inspirerande.Tackar Ödmjukast. //Gustaf Citera
garfish Postat 26 april 2010 Författare Postat 26 april 2010 Sådär... Har gjort 5:e vattenbytet nu... 1 ggr/dag, vattnet var så gott som klart. Förbereder för nästa fas.../Gustaf Citera
Laggeman Postat 27 april 2010 Postat 27 april 2010 Har du mätt fosfat på bytesvattnet någon gång? Citera
garfish Postat 27 april 2010 Författare Postat 27 april 2010 Har du mätt fosfat på bytesvattnet någon gång?Tjena Jimmy...Mmmm många som påpekat detta... Nej, skall göra detta på sista vattenbyten med sötvattnet, jag tror att det kommer ge fullt utslag ändå, jag gör detta på sista byten innan jag fyller upp med rätt salthalt, och ger en kickstart, på så sett vet jag om denna metod på kickstart fungerar... Har hypoteser om detta... Ha det gott // Gustaf Citera
Claes_A Postat 27 april 2010 Postat 27 april 2010 Jag följer det hela med stort intresse för du har lurat mig att beställa 15 kg torkad LS från samma källa! Citera
garfish Postat 27 april 2010 Författare Postat 27 april 2010 Jag följer det hela med stort intresse för du har lurat mig att beställa 15 kg torkad LS från samma källa!Kul, Tack En annan hobby för mig är att manipulera folk, alltid roligt att se dem gå i fällan... haha.... Lycka till.. /Gustaf Citera
mickeli Postat 10 maj 2010 Postat 10 maj 2010 Hej jag följer åxå detta med stort intresse, då det blir ombyggnation i mitt kar snart så undrar jag vad för lim du använt? Citera
garfish Postat 10 maj 2010 Författare Postat 10 maj 2010 Hej jag följer åxå detta med stort intresse, då det blir ombyggnation i mitt kar snart så undrar jag vad för lim du använt?Hej och tack. Jag har använt limpistol som man köpt på Clas Ohlson, och vanliga transparenta limpatronener. Denna: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=133293984Fungerar jättebra, var inte snål med limmet bara. Fungerar bäst om man limmar på "torr" Yta Ha det gott / Gustaf Citera
garfish Postat 10 maj 2010 Författare Postat 10 maj 2010 Inväntar en osmos som är beställd.Karet puttrar med sötvatten, byter fortfarande regelbundet. Är nu inne på 3:e veckan.Återkommer med ny information så fort det händer något nytt. /Gustaf Citera
garfish Postat 12 maj 2010 Författare Postat 12 maj 2010 Sump på G... Sista biten limmad idag av Crille. Blir jäkligt najs...Bilden lite suddig då den är tagen med mobilen.Ny bild kommer sen, när den står i skåpet./Gustaf Citera
garfish Postat 13 maj 2010 Författare Postat 13 maj 2010 Sumpen och påfyllnadskaret i skåpet. Skall bara skaffa en aquapad som underlägg.Rördragning nästa, fortfarande sötvatten, det var en massa "skit" som luckras upp hela tiden i stenen. Men men... /Gustaf Citera
Norgren Postat 17 maj 2010 Postat 17 maj 2010 (ändrat) Jag blir alltid avundsjuk på er som har tid, ork och fantasi för er levande sten. Jäkligt snyggt. Hoppas den hänger ihop Ändrat 17 maj 2010 av Norgren stavar som en kratta Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.