Gå till innehåll

Gege:s 250 liters mjukis kub


garfish

Rekommenderade inlägg

  • Svar 295
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Riktigt snyggt! Blir mer och mer sugen på att göra mig av med mitt RSM och bygga ett eget så jag får saker och ting som jag vill ha det. :)

Tackar odmjukast... :ler: Alltid skont med eget kar... Som sagt man får saker som man vill ha det. ;)

Kopenhamns hølsningar // Gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite mer bilder... Fick i Torsdags kväll hemleverans av genomförningar... Snacka om service... :ler:

Tacka vet jag ideen med hjul, går toppen att flytta runt, speciellt om man skall komma åt bakom.

Bild på genomförningen, rördragning snart på G...

Bild på sidan, och ovanfrån. Ikväll blir det påfyllning av vatten.... :)

/Gustaf

post-972-14468919713194_thumb.jpg

post-972-14468919713425_thumb.jpg

post-972-14468919713608_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser nice ut Gustaf!

Se till så du kan få in en algskrapa mellan stenen och glaset bara, gärna lite mer eftersom vissa koraller tycker om att bre ut sig.

Flytta möbeln nu går bra, men vänta tills du har ett par hundra liter vatten i karet också. ;)

Finns gott om marginaler för en skrapa... ;

Nu skall vi vara positiva... Haha ;)

/Gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sweet! Är det sötvatten i än så länge?

Tack, ja det är fortfarande sötvatten, har tänkt att byta vatten ofta kanske under 5 dar sedan glesa ut detta till var 3:e dag. Därefter ha i salt och göra en kickstart... :)

Otroligt snyggt. Imponerande och inspirerande.

Tackar Ödmjukast. :smiley9:

//Gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du mätt fosfat på bytesvattnet någon gång?

Tjena Jimmy...

Mmmm många som påpekat detta... :smiley9:

Nej, skall göra detta på sista vattenbyten med sötvattnet, jag tror att det kommer ge fullt utslag ändå, jag gör detta på sista byten innan jag fyller upp med rätt salthalt, och ger en kickstart, på så sett vet jag om denna metod på kickstart fungerar... :snurrig:;)

Har hypoteser om detta... ;)

Ha det gott // Gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag följer det hela med stort intresse för du har lurat mig att beställa 15 kg torkad LS från samma källa!

Kul, Tack :)

En annan hobby för mig är att manipulera folk, alltid roligt att se dem gå i fällan... ;) haha.... Lycka till.. :smiley20:

/Gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Hej jag följer åxå detta med stort intresse, då det blir ombyggnation i mitt kar snart så undrar jag vad för lim du använt?

Hej och tack. :)

Jag har använt limpistol som man köpt på Clas Ohlson, och vanliga transparenta limpatronener. Denna: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=133293984

Fungerar jättebra, var inte snål med limmet bara. Fungerar bäst om man limmar på "torr" Yta ;)

Ha det gott / Gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...