Aquaman Postat 27 december 2009 Postat 27 december 2009 HejAkvariet har varit igång med LS i ca 5 veckor och stått och puttrat utan några fiskar eller koraller. Det som finns i akvariet nu har kommit med stenen (förutom 5 turbos).Jag är ny inom saltbranschen och skulle behöva hjälp med identifiering av något som jag misstänker är en glasros. Är det någon som kan bedöma det utifrån bilden?mvhmartin Citera
milk Postat 27 december 2009 Postat 27 december 2009 ja det ser ut som en typ av glasros. joes juice är väldigt bra till att ta bort dem om du kommer åt det Citera
Ragman Postat 27 december 2009 Postat 27 december 2009 svårt att se men det liknar nästan mer en knapp på den bilden. men troligen är det glasros Citera
OskarW Postat 27 december 2009 Postat 27 december 2009 liknar en Knapp på Bilden, men kan mycket väl vara en Glasros, peta på den, om den drar in sig i ett hål eller bara mycket snabbt är det nog en glasros. knappar är mycket långsamma, och de drar sig inte innåt Citera
Aquaman Postat 27 december 2009 Författare Postat 27 december 2009 Tack för svarennu är ljuset släckt i akvariet och när ljuset är släckt drar den ihop sig till att likna en boll. Den viker sig inåt när den drar ihop sig. Så med det tillägget verkar det vara en glasros då? Citera
Moose Postat 27 december 2009 Postat 27 december 2009 drar den ihop sig till en boll? fortfarande fullt synlig? då gissar jag på knapp.försvinner den ner helt i en håla gissar jag på glasros Citera
Aquaman Postat 27 december 2009 Författare Postat 27 december 2009 Nej den försvinner inte ner i någon håla. Den är hela tiden fullt synlig.Men då ska jag inte göra något förhastat utan låta den vara kvar i akvariet så får jag se vad den utvecklar sig till. det kanske är lättare att se vad det är om den får bli lite större? Citera
Ragman Postat 27 december 2009 Postat 27 december 2009 då är det nästan helt säkert en knapp. för petar du på en glasros så försvinner den helt Citera
Sune Postat 27 december 2009 Postat 27 december 2009 Jag tror på knapp och skulle låta den få sitta kvar.// Danne Citera
salta wille Postat 27 december 2009 Postat 27 december 2009 Vi kan byta!Jag får din knapp och du får min glasros! Citera
klisster Postat 29 december 2009 Postat 29 december 2009 Någon som kan hälpa mig att identifiera min fisk som jag köpte i förrgår, jag glömmde nämligen ta reda på namnet, och det kan ju vara bra att veta =) Om annars finns det någon annan tråd där man kan få hjälp att identifiera sina fiskar?Det är någon form av städare för den ränsar sanden. Citera
_Manne_ Postat 29 december 2009 Postat 29 december 2009 Någon som kan hälpa mig att identifiera min fisk som jag köpte i förrgår, jag glömmde nämligen ta reda på namnet, och det kan ju vara bra att veta =) Om annars finns det någon annan tråd där man kan få hjälp att identifiera sina fiskar?Det är någon form av städare för den ränsar sanden.har redan svarat i annan tråd..!mvh manne Citera
Yodelking Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 http://www.reeflex.net/tiere/364_Valenciennea_puellaris.htm Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.