Gå till innehåll

Zeovit.com - Dreamtank of the first quarter 2010


petnym

Rekommenderade inlägg

Färgmässigt ser det väl ut som de flesta "zeovit"-kar, dvs turkost, ljusblått, rosa, lila och gult. Lite för mycket av allt på en gång är väl vad jag tycker. :)

Men ett mycket vackert skött kar, och jag förstår utmärkelsen.

Länken som Stig klistrade in var däremot ett kar mer i min smak, rent växtmässigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att vara elak mot nån nu men det finns inte någon här i sverige som är i närheten om dessa koraller.. Detta är topp i världen.

Tar nån illa vid sig så får ni göra det.. Är själv zeoanvändare och har varit det i 3 år och är mycket nöjd med mina färger men är LÅNGT efter denna killen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är ett low-tech kar för dig?

Detta tycker jag är en intressant fråga som skulle vara kul att diskutera. Frågan är bara, skall vi skapa en ny tråd eller ta en diskussion i denna tråden?

Jag tror Jag har en ganska god uppfattning, men jag är inte helt på det klara med alltsmiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta tycker jag är en intressant fråga som skulle vara kul att diskutera. Frågan är bara, skall vi skapa en ny tråd eller ta en diskussion i denna tråden?

Jag tror Jag har en ganska god uppfattning, men jag är inte helt på det klara med alltsmiley1.gif

Jag startar en ny tråd om low-tech kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sällar mig till de som tycker att korallerna är fina. De är verkligen super.

Men jag vill inte ha baljan. Det får mig att tänka på displaykaren hos olika handlare, där alla korallerna är nedstoppade ytterst tillfälligt, och den enda tanke man gett aquascape är "få plats med så många som möjligt"

Baljan kan bli skitsnygg med bara en tredjedel av korallerna.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har ni väll i alla fall spårat ur. "Dreamtank of the first quarter 2010."

Man påstår alltså att RESULTATET är det bästa tänkbara, och inte processen dit, eller grejerna man använde i processen. Och jag är ledsen, jag tror alla i tråden är överens om att det är förbaskat tjusiga koraller, men handen på hjärtat. Hur många av oss har inte sett ett snyggare aquascape? Jag tycker som sagt att karet är direkt fult inrett, där syftet främst verkar ha varit att få in så många koraller som möjligt, och inte att skapa ett snyggt samspel. Drömtank, är det inte. Inte för mig.

Är killen som sköter karet duktig? Visst, utan tvekan. Har det kostat gott om klöver? Antagligen, det kostar att hålla igång en sån här balja. Kunde hans kunskap, och pengarna som håller håller igång karet gjort ett snyggare, och antagligen billigare jobb? Utan tvekan.

B!

Här är ett ganska bra exempel på vad jag menar. Det här är inte ens en drömtank, utan bara "tank of the month". Det drivs främst för att ge ett totalt estetiskt tilltalande intryck, och därefter prioriteras färger osv. Inte lika neonfärgade koraller, även om flertalet färgar ut snyggt. Placeringen av korallerna är snyggare, och hela aquascapen tilltalar mig mycket bättre.

Ändrat av -=Mr_B=-
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är sanslöst vackert. För mig är det färgerna som gör akvariet. Att korallerna inte är så stora och står tätt är väl ett lyxproblem. Det är ju bara att gallra med tiden.

Här är en länk till killens gammla kar där korallerna blev för stora och han nystartade med "dreamtanken" http://www.aquacoral.pl/galeria.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...