Nito Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 Centropyge bispinosus, finns ingen som slår färgerna nä, tycker inte jag heller, bifogar en halvtaskig bild på min: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 5 december 2004 Dela Postat 5 december 2004 Läcker, Nito!Är den lätt eller svår? Vad matar du den med? Revsäker? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nito Postat 5 december 2004 Dela Postat 5 december 2004 den äter artemia samt alla rörmaskar och annat löst på inredningen.Den putsar det mesta verkar det som men har låtit bli mjukisarnalät eller svår? jag är ju rookie på saltvatten och den lever och mår gott.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
the rookie Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Centropyge bispinosus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Såg nån odlad dvärgkejsare på en Usa hemsida,som kostade 15-20.000st,såg fullvuxen ut som en afrikansk dvärkejsare gör somungfisk.En riktig sån vill ha fisk -nån som vet vad den heter? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest sharkbite Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 Bicolor!!!!!MM Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maresboy Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 Har 2 som delar första platsen bispinosus bicolor (båda simmar runt i mittt kar)Elddvärgkejsare är inte fel de heller!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan Postat 31 januari 2005 Dela Postat 31 januari 2005 C. boylei fast det är ytterst tveksamt om jag nånsin får tag på nån... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Davidm Postat 13 maj 2005 Dela Postat 13 maj 2005 Helt klart bicolorn, hur go som helst. Har inte sett maken till matvrak! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lulle79 Postat 13 maj 2005 Dela Postat 13 maj 2005 Jag säger som så många andra: Centropyge bispinosus, köpte en för några dagar sen som håller på att göra sig hemmastadd i karet, den är jättefin!Sen är ju Centropyge loriculus otroligt vacker....... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gogi Postat 14 maj 2005 Dela Postat 14 maj 2005 Bicolor http://www.ehab.ch/centropy.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henrik.Å Postat 24 september 2005 Dela Postat 24 september 2005 Interruptus är min favorit utan tvekan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pepe Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 Har förut haft en centropyge bispinosus och han var verkligen jättefin. måste dock säga att min nuvarande centropyge bicolor är snäppet snyggare!!min röst går på bicolor! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias L Postat 23 oktober 2005 Dela Postat 23 oktober 2005 Delad första plats: Potteri och LoriculusMattias Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 23 oktober 2005 Dela Postat 23 oktober 2005 C. eibli har ett lekpar. Annars är C. argi underbart vacker har haft tidigare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 28 oktober 2005 Dela Postat 28 oktober 2005 Jag drar till med en otippad..Centropyge Ferrugatus.Fick tag på en i går + en heraldi.ferrugatusen har otoligt fina färger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 28 oktober 2005 Dela Postat 28 oktober 2005 Köpte min Bicolor för en månad sedan. Han är minst i karet men det är inget snack om vem som bestämmer Verkligen fin och rolig fisk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 28 oktober 2005 Dela Postat 28 oktober 2005 Fick tag på en i går + en heraldi.ferrugatusen har otoligt fina färger.Grattis Petrol!Inte så ofta man ser någon av dem här i Sverige tycker jag. Tjusiga grejer båda två! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pcarlsso Postat 5 november 2005 Dela Postat 5 november 2005 C. Lorriculus är min favorit. Har inte gett sig på mina koraller........än?! :-)/Per Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 5 november 2005 Dela Postat 5 november 2005 Hur är dvärgarna "överlag"? Tar dom koraller, sps:er eller Lps:er? Min Arghi låter bli det mesta men jag har inga sps än, vilket jag tänkt ha i nästa kar. Jag vill ju inte slänga ut den, dom e vackra o roliga firrar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 8 juli 2011 Dela Postat 8 juli 2011 I början av sjuttiotalet gick jag länge och tittad på en bispinosus som hade en gulare grundfärg och kanske mindre blå rändre mitt på kroppen än på de som brukar importeras i dag. Den kostade 350 spänn och jag hade2400 i månaden. Men den :jävul:har jag inte glömt ännu. Det vore kul om någon har ett tips på var den kommer ifrån eller var den kan finnas att köpa.Värsta bumpen i SG historia. Men stig här har du.http://www.liveaquaria.com/diversden/itemdisplay.cfm?c=2733+3&ddid=125865&ref=4282&subref=AI&cmpid=E-_-TR-_-DDN-_-PRDCTVanuatuan "deepwater" Orange Coral Beauty Angelfish. //Danielj Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 8 juli 2011 Dela Postat 8 juli 2011 mer information stig.http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1884694//Danielj Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 8 juli 2011 Dela Postat 8 juli 2011 Den bumpen var en riktig bump, men det gör inget eftersom det är mina favoritfiskar som avhandlas:) Undra jag om det där är en 'ren' bisponosa eller möjligen en korsning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jamba Postat 8 juli 2011 Dela Postat 8 juli 2011 Den första kjesaren jag kollade in var C. nahackyi och jag tycker nog den slår de mesta, men jag skulle nog inte lägga ut pengarna den kostar även om jag skulle få tag i en.Men på 2:a plats så kommer en firre med lite humanare priser och de är C. loriculus, för visst heter den väl så? står C. loricula på reeflex. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ove.P Postat 8 juli 2011 Dela Postat 8 juli 2011 Ja dessa fiskar är även mina favoriter. Jag har en C.loricula, mycket vacker fisk. Gillar även C.flavissima, och C.potteri. Får jag tag på en Paracentropyge multifasciata så slår jag till, mycket vacker den med:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.