Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

den äter artemia samt alla rörmaskar och annat löst på inredningen.

Den putsar det mesta verkar det som men har låtit bli mjukisarna

lät eller svår? jag är ju rookie på saltvatten och den lever och mår gott....

• 1 månad senare...
Postat

Såg nån odlad dvärgkejsare på en Usa hemsida,som kostade 15-20.000st,såg fullvuxen ut som en afrikansk dvärkejsare gör somungfisk.

En riktig sån vill ha fisk -nån som vet vad den heter?

• 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
Postat

Jag säger som så många andra: Centropyge bispinosus, köpte en för några dagar sen som håller på att göra sig hemmastadd i karet, den är jättefin!

Sen är ju Centropyge loriculus otroligt vacker.......

• 4 månader senare...
Postat

Har förut haft en centropyge bispinosus och han var verkligen jättefin. måste dock säga att min nuvarande centropyge bicolor är snäppet snyggare!!

min röst går på bicolor!

• 4 veckor senare...
Postat
Fick tag på en i går + en heraldi.

ferrugatusen har otoligt fina färger.

Grattis Petrol!

Inte så ofta man ser någon av dem här i Sverige tycker jag. Tjusiga grejer båda två!

• 2 veckor senare...
Postat

Hur är dvärgarna "överlag"? Tar dom koraller, sps:er eller Lps:er? Min Arghi låter bli det mesta men jag har inga sps än, vilket jag tänkt ha i nästa kar. Jag vill ju inte slänga ut den, dom e vackra o roliga firrar!

• 5 år senare...
Postat
I början av sjuttiotalet gick jag länge och tittad på en bispinosus som hade en gulare grundfärg och kanske mindre blå rändre mitt på kroppen än på de som brukar importeras i dag. Den kostade 350 spänn och jag hade2400 i månaden. Men den :jävul:har jag inte glömt ännu. Det vore kul om någon har ett tips på var den kommer ifrån eller var den kan finnas att köpa.

Värsta bumpen i SG historia. Men stig här har du.

http://www.liveaquaria.com/diversden/itemdisplay.cfm?c=2733+3&ddid=125865&ref=4282&subref=AI&cmpid=E-_-TR-_-DDN-_-PRDCT

Vanuatuan "deepwater" Orange Coral Beauty Angelfish.

//Danielj

Postat

Den bumpen var en riktig bump, men det gör inget eftersom det är mina favoritfiskar som avhandlas:) Undra jag om det där är en 'ren' bisponosa eller möjligen en korsning.

Postat

Den första kjesaren jag kollade in var C. nahackyi och jag tycker nog den slår de mesta, men jag skulle nog inte lägga ut pengarna den kostar även om jag skulle få tag i en.

Men på 2:a plats så kommer en firre med lite humanare priser och de är C. loriculus, för visst heter den väl så? står C. loricula på reeflex.

Postat

Ja dessa fiskar är även mina favoriter. Jag har en C.loricula, mycket vacker fisk. Gillar även C.flavissima, och C.potteri. Får jag tag på en Paracentropyge multifasciata så slår jag till, mycket vacker den med:)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...