Marcus S Postat 30 december 2006 Författare Dela Postat 30 december 2006 Mycket, mycket vackert bygge!!Man bugar och tackar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 väldigt imponerande bygge,här gör sig verkligen riffkeramiken, kommer du ha riffkeramik ute i karet,eller blir det bara LS? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marcus S Postat 30 december 2006 Författare Dela Postat 30 december 2006 väldigt imponerande bygge,här gör sig verkligen riffkeramiken, kommer du ha riffkeramik ute i karet,eller blir det bara LS?Tackar! Jag kommer att bygga upp främst med LS, men har två styck "pelare alt. rev" av riff keramic som jag kommer att använda som grundstomme och sedan bygga vidare med LS. Funderar mycket just nu kring hur LS skall byggas upp. Vill ha en luftig och "verklig" byggnation. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Nej jag tycker du skall köra dessa separat helt å hålletKylaren har sitt termostat inne i kylaren lägger du UVC före så får kylaren gå hela tiden. Gör man tvärtom så värmer ju UVC upp de kylda vattnetalt i serie (UVC-Kylare) och en externt termostat för kylaren som mäter ifrån akvariet och ej inne i kylaren då går ju bara kylaren då det behövsEn del kylare t. ex Sfiligoi, har ju extern termostat-sensor för placering i karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Erika-86 Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Jag fattar mig inte på hur ni vet vart ni ska koppla och lägga alla rör och slangar.. haha.. Mycket stiligt byggt i alla fall.. tummen upp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marcus S Postat 9 januari 2007 Författare Dela Postat 9 januari 2007 Jag fattar mig inte på hur ni vet vart ni ska koppla och lägga alla rör och slangar.. haha.. Mycket stiligt byggt i alla fall.. tummen uppEtt rör där och ett annat där borta! Nä, skämt och sidor. Man får ju prova sig fram och bygga ett par system innan man hittar rätt. Om man nu någonsin hittar rätt. Jag trevar.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Erika-86 Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 hehe okej.. finns det beskrivningar att få fram någonstans eller får man hitta på själv? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 hehe okej.. finns det beskrivningar att få fram någonstans eller får man hitta på själv?Rör och slangar till teknisk utrustning som uvc, skummare osv finns det ju bruksanvisning på hur det ska sitta.Funderar du på hur ytavrinning osv funkar så kolla runt lite på forumet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 det behöver inte vara så j-a avancerat med rördragningen egentligen. det löser sig allt eftersom man bygger, jag var livrädd först för alla "ormbon" med rör som man såg folk hade. men allt är väldigt logiskt egentligen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marcus S Postat 10 januari 2007 Författare Dela Postat 10 januari 2007 det behöver inte vara så j-a avancerat med rördragningen egentligen. det löser sig allt eftersom man bygger, jag var livrädd först för alla "ormbon" med rör som man såg folk hade. men allt är väldigt logiskt egentligen.Flest rör när du dör, vinner! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Flest rör när du dör, vinner!haha, då kanske jag och min granne skulle koppla ihop våra burkar och köra closed-loop, då kanske man har chans på titeln... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tintomara Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Jag kommer att bygga upp främst med LS, men har två styck "pelare alt. rev" av riff keramic som jag kommer att använda som grundstomme och sedan bygga vidare med LS.Vad är egentligen riff-keramik? Är det "vanlig" keramik, sånt som man har i blomkrukor? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jockeman Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Riff-keramik hittar du tidigare i tråden, Marcus har det som bakgrund. Här är en länk till de som tillverkar detta http://www.riffkeramik.de/MvhJocke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marcus S Postat 22 januari 2007 Författare Dela Postat 22 januari 2007 Nu börjar det hända lite grejor igen. Daniel L och jag har varit och inhandlat salt och ls. Daniel häller i saltet! Ös på! Lillgrabben är skit nöjd med att äntligen saltet har kommit in i huset.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Det här bygget är vårat favorit bygge!Ser fram emot fortsättningen.Snyggt jobbat!MvhAnders & Karro Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 "Lillgrabben e nöjd".....tror pappa e ganska nöjd oxo!Helt klart ett Grymmekar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 råsnyggt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Har sagt det förut, helt fantastiskt bygge!!!Vad har du för planer och inriktning sen när allt är igång?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hulteke Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 OK. Här kommer ett meddelande som du snabbt bläddrar förbi eftersom du har fått några redan men jag kan inte hålla mig: Fantastisk planering!Fantastisk målmedvetenhet!Fantastisk stilren set up!Fantastisk fru/sambo! (med tanke på arbetsplatsfeelingen som gärna infinner sig när vi grejar och har oss i våra burkar ...)Fantastisk tråd - tack för mkt nöje och lycka till i uppstarten! Följer detta med spänning!Sa jag fantastisk!?Mvh. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marcus S Postat 23 januari 2007 Författare Dela Postat 23 januari 2007 OK. Här kommer ett meddelande som du snabbt bläddrar förbi eftersom du har fått några redan men jag kan inte hålla mig: Fantastisk planering!Fantastisk målmedvetenhet!Fantastisk stilren set up!Fantastisk fru/sambo! (med tanke på arbetsplatsfeelingen som gärna infinner sig när vi grejar och har oss i våra burkar ...)Fantastisk tråd - tack för mkt nöje och lycka till i uppstarten! Följer detta med spänning!Sa jag fantastisk!?Mvh.Jag blir skenerad. Tackar! Frugan håller ut, men längtar ju även till att det börjar växa koraller och simmar lite fisk i det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marcus S Postat 23 januari 2007 Författare Dela Postat 23 januari 2007 Har sagt det förut, helt fantastiskt bygge!!!Vad har du för planer och inriktning sen när allt är igång??Som det ser ut så vill jag bara ha SPS.....men vi får se när allt tar sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 Äntligen! Har följt den här tråden med spänning, oerhört snyggt och väl genomtänkt akvarium! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel N Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 Nu vill jag se en bild, algsoppan eller inte det spelar ingen roll .Mvh Daniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 Jaaa, lite bilder skulle sitta fint nu i Februari deppen /Karro Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marcus S Postat 15 februari 2007 Författare Dela Postat 15 februari 2007 Kan infomera er att hela systemet är nu igång och ihop kopplat. Tycks hålla tätt! Jag skall lägga upp några bilder snart. LS ligger dock i en hög på botten, dessa skall byggas upp med hjälp av PVC stång. Börja i helgen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.