Gå till innehåll

nu vet jag på ett ungerfär vad jag köpt


snickarn

Rekommenderade inlägg

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Töm boxen helt med en hävert så ser du var det läcker.

ja ska börja med det , men packningen till överrinningen sitter otroligtdåligt så jag vågar inte stöta till den med risk att det störtläcker ut på parketten

innan jag säkrat upp med en större sump extra kar att snabbt sätta över allt levande i

och om jag det är i botten det läcker så kommer jag inte komma åt att silicona om längst ner om jag inte kan få tag i elfogspruta med förlängare till pipen beroende på hur mycket det läcker

men försöka duger får man hoppas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite småhektisk dag/vecka har börjat flytta över koraller men det är stört omöjligt att lägga tillbaka dom lika tätt igen.

så det har varit lite folk här idag och hjälpt mig med bördan har sålt av ca 15 fraggar och en del större koraller idag, men mer ska bort så var inte blyga

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Markus,

Vill bara hälsa att det var en ren fröjd att hjälpa dig med din fraggbörda!

Både jag och min bror är mycket nöjda med de fraggar vi fick med oss hem. Ring innan du ska till Varberg nästa gång jag har en ganska rejäl knapp som jag kan dela med mig ett par polyper av. Tänkte inte på det förut men den är riktigt fin och du hade inte den varianten av knapp i din knappsamling än... vad jag såg i alla fall!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Markus,

Vill bara hälsa att det var en ren fröjd att hjälpa dig med din fraggbörda!

Både jag och min bror är mycket nöjda med de fraggar vi fick med oss hem. Ring innan du ska till Varberg nästa gång jag har en ganska rejäl knapp som jag kan dela med mig ett par polyper av. Tänkte inte på det förut men den är riktigt fin och du hade inte den varianten av knapp i din knappsamling än... vad jag såg i alla fall!

nu blev jag glad, knappar kan man ju inte få för mycket av

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fick hem ett paket från drakfisken med en ny tunze silence 1073.050 och en del annat beställde det i fredag eller om det var i torsdags . hans måste ha suttit vid datorn när jag la beställningen.

snabbaste service jag varit med om:smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fick hem ett paket från drakfisken med en ny tunze silence 1073.050 och en del annat beställde det i fredag eller om det var i torsdags . hans måste ha suttit vid datorn när jag la beställningen.

snabbaste service jag varit med om:smiley20:

Funkade perfekt även för mig när jag beställde min pump.. Tyst o fint går det.

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

när man är pappaledig blir det konstiga tider. fixade in det sista med osmolator ocg fick igång nya returpumpen 00.01 igår natt

nu får jag titta på ytvattnet för att kontrollera om returen är igång .

det som väsnas mest nu är ett litet porl från ytavrinningen som kanske går att bygga bort,klart godkänt enligt mig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

filfisken utförde sin uppgift med bravur .tyvärr gick den bort tidigare idag av okänd anledning kanske av flytt och stress eller av svajande vattenvärde

montiporerna ser inte heller ut som finaste korallerna på revet .

den röda flakväxande har tappat 40% av vävnaden och två grenväxande har indragna polyper

det konstigaste är nog ändå att på 3 dm2 på slimelinen klarade sig koraller kalkalger och en del zooanthusar tre dygn utan vatten (förutom fukt från blöta handdukar som jag klädde in bakgrunden med

har bara haft möjlighet att kolla

ca 370

kh 7,5

temp 29 !! satt extra fläkt kylaren ska igång efter helgen

salt 025

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

till er som undrar hur det gick med den lila hystrixen så är den tillbaka i lila nu igen efter flytt och inkörningsperiod

och som en bonus så har min blåaktiga Stylophora pistillata ?eller vad det nu är manne bla har en likadan i sitt 600 liters.den har gått och blitt vit alltså helt vit både vävnad och polyper .

trodde först att den inte mådde bra och var på väg att tyna bort men den växer och mår bra

har naturligtvis ingen kamera hemma men jag ska se om det inte går att ta ett med videokameran

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...