Gå till innehåll

nu vet jag på ett ungerfär vad jag köpt


snickarn

Rekommenderade inlägg

  • 3 veckor senare...
  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

har köpt en tunze osmolator osmos och lite annat smått och gott som ska monteras in när jag får lite tid över

en fosfat reaktor är nästa projekt som står på tur

min rosa hystrix blir bara blåaktig som bäst och det kanske beror på fosfat har inte något test men det kanske man skulle ta och köpa

post-4952-14468920101589_thumb.jpg

post-4952-1446892010184_thumb.jpg

post-4952-14468920101991_thumb.jpg

post-4952-14468920102192_thumb.jpg

post-4952-14468920102443_thumb.jpg

post-4952-14468920102674_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

fick dator haveri för ca tre veckor sedan. under tiden har jag hunnit med att få osmolatorn från stigigemla monterad och den fungerar finfint.

har även köpt en fosfatreaktor av stig som monterades in idag

gjorde även en liten utflykt förra veckan, till bioted i kungsbaka datrucka och ciklidhuset göteborg med laggeman och manne med sambo.

blev en blålila montipora från ted och en mycket fin blå acropora fick jag av datrucka

har fortfarande ingen bra kamera så bilder slipper ni denna gången

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

nu går det bra

osmolator ville inte riktigt fungera när jag satte igång den förra veckan. den fyllde på osmosvatten varannan minut tills den fyllt upp till överfyllningsflottören och larmet gick i gång, så jag körde tillbaka den till stig i gemla.

och hans kar fungerade den felfritt naturligtvis:ler:

tog hem den igen och sammavisa igen men nu kom jag på felet!

glappkontakt till skarvdosan från väggen varje gång strömmen bröts och kom tillbaka så fyllde den på en skvätt även om prismat var i rätt nivå på vattnet

tack stig för hjälpen med problemlösningen, reduceringen på slangen gjorde underverk

annars fungerar karet bra har lyckats att få den lille intresserad hoppas det håller i sig ett tag

post-4952-14468920279963_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lillen ska nog få ta över kuben så att pappa kan bygga ett stort till sig själv!:ler:

igår fick jag äntligen loss tummarna och byggde in två st 24 watts actinic t5 med måsvingereflektorer i sidorna på huven

min blåa echinopora lamelosa? slängde ut sina polyper ca 4 cm efter tio minuter med nya ljuset

Ändrat av snickarn
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

blygsamm tillväxt men det växer ju iallafall dock så är hystrixen lilla och inte rosa

ett nytt bekymmer har dykt upp! en av mina jättefina lilla acroporer har börjat blekna den senaste veckan och blivit ljusbrun

vatten värdena är ok förutom kh som ligger högt

vad tror ni?

post-4952-14468920482288_thumb.jpg

post-4952-14468920482498_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

skulle kanske säga att acroporerna var mörkbruna då jag köpte dom i våras

fick dom till mitt förra 50x50 kar

efter ca 3 veckor gick dom över till grönt och efter ca 2 månader blev dom blålila

för att nu helt plötsligt bli ljusbruna nerifrån foten och upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

mätte fosfaten med hanna checker för ett tag sedan 0,02 hystrixen är fortfarande lila

nytt i karet är några ricordeor och en gulgrön acro som skulle ta sista hedersplatsen högst upp på revet

men men skiten rasade och det blev till att möblera om istället till en ny instabil stenpelare med fraggar utslängda överallt

alfons var här i kväll och tog ett par foto får se om dom blir bättre än mina mobilfoton

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lågter som det blev lite extra jobb markus.!

då får vi väl vänta på bilderna!

kaktus fraggen jag fick från dig är inte brun längre :)

mvh manne

nej den är grön eller hur !! mina har börjat skifta mot grönt nu supermannen har börjat växa och blir mer och mer blå !!

men hystrixen är lika lila nu som förra veckan

post-4952-14468920758499_thumb.jpg

post-4952-14468920758701_thumb.jpg

post-4952-14468920758914_thumb.jpg

post-4952-14468920759317_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

hoppas på värmebölja snart så man kan få prova nya kylaren jag köpt av saltishenke idag

bifogar en liten väderlänk om någon läser detta i augusti http://www.smhi.se/nyhetsarkiv/tre-veckor-utan-blidvader-1.14238

lite till dig själv att läsa när du kommer hem markus!

http://www.athiel.com/lib2/pguide/vitami1.html

Ändrat av snickarn
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...