Fiffe Postat 17 oktober 2011 Postat 17 oktober 2011 Några tips på hur man kan fästa ricordeor som släppt från sin sten? Citera
Tedd Postat 17 oktober 2011 Postat 17 oktober 2011 Någon som kan identifiera denna?Vad häftig, sån har jag. Trodde inte den skulle bli så fräck som vuxen. Citera
Laggeman Postat 21 oktober 2011 Postat 21 oktober 2011 Klickar du på den blå dubbelpilen i citatet bredvid ditt namn så kan du se vilket inlägg som citerats. Citera
Dimorb Postat 3 november 2011 Författare Postat 3 november 2011 Får inte fram färgerna så som det ser ut riktigt i akvariet Citera
Dimorb Postat 3 november 2011 Författare Postat 3 november 2011 Har inte sett inläggen tidigare.. men kan svara nu.. ja det finns en hel del nytt i karet och ricordeor som har släppt från sten brukar släppa p.g.a. förhållandena där de har blivit placerade. Låt dem ligga stilla i en håla i en fraggsten eller på levande sten så fäster de kvickt.. alternativt gummiband väldigt löst eller grus i en glasskartong med strumpa över.. Citera
freddi36 Postat 3 november 2011 Postat 3 november 2011 holy shit, me like!var hittar man såna här skönheter? favian var ju underbar liksom resten!vill inte ens tänka på prislappen på dom.. Citera
Dimorb Postat 3 november 2011 Författare Postat 3 november 2011 Dessa hittades hos Anders i Kristianstad. Favian är riktigt stark i färgen.. fragg på G om du vill byta? Citera
freddi36 Postat 5 november 2011 Postat 5 november 2011 jag hade gärna bytat men tror inte jag har något att byta med. det enda jag har som jag kan fragga på är gröna skivor med ljusa ränder (discosoma) och pumpande xenia, men det tror jag inte du vill ha vänta tills efter vintern så har jag ett gäng "superman" skivor om du vill ha. röda/purpurfärgade med blåa/lila prickar. ska fragga mina 3 nu när mina två minifraggar vuxit upp.http://se.reeflex.net/tiere/3418_Discosoma_sp.%2031.htm bild från google Citera
Dimorb Postat 5 november 2011 Författare Postat 5 november 2011 Den skivan är helt klart aktuell för byte eller inköp Citera
freddi36 Postat 5 november 2011 Postat 5 november 2011 Den skivan är helt klart aktuell för byte eller inköp har en stor som jag fraggat 3 ggr på. jag skär ett hack i foten på den. sen två små, några mm bara, som har börjat växa på riktigt bra nu. när dom är stora ska jag ta en fragg på var så jag får 6 st. efter vintern eller så kommer jag ha en massa att sälja/byta Citera
Dimorb Postat 6 november 2011 Författare Postat 6 november 2011 Lagge: Skall gå igenom inkorgen imorgon Citera
Kulin Postat 21 december 2011 Postat 21 december 2011 herre jösses så snyggt ditt kar är. måste även fråga, i ditt första inlägg, på en av bilderna finns nån korall som ser ut som....en bukett med blommor typ... (http://img267.imageshack.us/img267/3746/pict4853.jpg) vad är det för nått? den var för jääkla snygg!! Citera
Dimorb Postat 21 december 2011 Författare Postat 21 december 2011 Hej Fredrik.Tack för att du gillar akvariet. Tror du hade gillat det bättre nu för nu är det betydligt mer proppat med färgrika koraller Ska försöka låna lillasysters systemkamera nu till jul så får vi se om jag kan fixa lite nya bilder.Den korallen du länkar till är en alveopora. Den är släkt med goniopora men betydligt lättare. De finns både som "bollar" och som förgrenade koraller.Var ligger Alafors? Har du vägarna inom kanske jag kan klippa en bit. Citera
mika Postat 21 december 2011 Postat 21 december 2011 Hoppas verkligen på att lillasyster låter dig låna kameran Citera
Dimorb Postat 21 december 2011 Författare Postat 21 december 2011 Hon har lovat men hon brukar alltid komma med undanflykter..Har två egna digitalkameror men de har ju inget filter så mina blå actinicrör slår igenom vilket gör att jag nästan bara få blå nyans på foton Citera
Kulin Postat 22 december 2011 Postat 22 december 2011 Hehe, var ju ganska fullt med färgglatt redan innan kan man väl säga hade gärna sett lite mer dock ja, alltid kul o se stora fina burkar o få lite att sikta mot alafors e en liten bonnhåla ett par mil norr om göteborg, å sen man slutade besöka sweden rock för ett par år sen är besöken i blekinge få tyvärr, tusen tack för erbjudandet dock Är den "lätt" att hålla annars? Är ju relativt ny i saltsvängen än så länge Citera
Dimorb Postat 22 december 2011 Författare Postat 22 december 2011 Lätt är den väl inte direkt men om du bara vill ha den och underhålla den så att den överlever så är det inte heller den svåraste korallen du kan köpa.Jag har haft mina ett tag nu och får bara liten tillväxt på dem men de degenererar inte vävnad eller något sådant så den får sitt tydligen. Citera
Laggeman Postat 22 december 2011 Postat 22 december 2011 Hon har lovat men hon brukar alltid komma med undanflykter..Har två egna digitalkameror men de har ju inget filter så mina blå actinicrör slår igenom vilket gör att jag nästan bara få blå nyans på foton Ursäkta sidosticket Andre, men vad är det för filter dn syster använder? Något att önska sig i julklapp kanske. Citera
Dimorb Postat 22 december 2011 Författare Postat 22 december 2011 Ingen aning.. det står canon Macro Lens ef 100 MM på det.. Förstår att jag bara fick med mig macrofilter/objektivet eftersom det var lättare att ta närbilder än riktiga bilder.Men eftersom jag har lovat att dra upp lite bilder ett tag nu så får det bli lite blandat.. en del macro med bra objektiv.. en del bilder med "vanlig" digitalkamera och några där jag har försökt fota vanligt med macroobjektivet.Nästa gång skall jag låna både kamera och syster Citera
Dimorb Postat 22 december 2011 Författare Postat 22 december 2011 Vi startar med macrobilderna och fiskarna så får vi se om det blir aktuellt med helbilder.Känns lite pinsamt att man inte får bättre bilder när man har kamera och utrustning för 10K Citera
Dimorb Postat 22 december 2011 Författare Postat 22 december 2011 Finns såklart fler fiskar men jag fotade i en timme och orkade inte mer Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.