Gå till innehåll

Nordin's 220L


Nordin

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 189
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har rensat bort en jäkla massa Xenia idag, tror det vart nästan 600 gram så det var en hel jäkla massa Xenia som jag tog bort med pincett, jag antar att Xenian kommer att börja växa på samma ställe igen men då kommer jag vara där och rycka bort det, sen när akvariet ska flyttas så ska jag ta ihjäl dom på kemisk väg!.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe ge tillbaka till mig.

Jag tycker dom är underbara.Om du skall behålla dom som det värkar så ska jag ge dig ett tipps.

Klipp dom ofta detta gör att dom växer snabbare går även att dra med pinsett.Varje liten bit som flyter iväg blir en ny.

Ne skämt och sido jag har inga problem med dom mer en att dom täcker vissa koraller jag vart tvungen att flytta.Jag tycker dom är fin men dom kanske inte passar in i din scape och då kan dom vara en pina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe ge tillbaka till mig.

Jag tycker dom är underbara.Om du skall behålla dom som det värkar så ska jag ge dig ett tipps.

Klipp dom ofta detta gör att dom växer snabbare går även att dra med pinsett.Varje liten bit som flyter iväg blir en ny.

Ne skämt och sido jag har inga problem med dom mer en att dom täcker vissa koraller jag vart tvungen att flytta.Jag tycker dom är fin men dom kanske inte passar in i din scape och då kan dom vara en pina.

Dom är riktigt fina och jag har dom gärna, men inte där dom var, dom var mitt i 'revet' just där jag har mina finaste SPS'er å där hör inte xenian hemma tycker jag:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bytte alla lysrör i rampen idag, Vart 2x Coral Blue (kommer inte ihåg märket) och 2x Fiji Purple (Glömsk även där). Väntar på att en butik ska öppna så man gör första provbeställningen därifrån på 2x 250W mh lampor, tror det blir 20k på dem :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns hemma..

:)

Finns armaturer med,,,

Oj men dra innåt... snacka om fullproppat med godis!.

Så fått i fraggarna enu?

Gav kejsaren sig på knapparna du fick av mig eller någon av dom andra korallerna?

mvh.Ted

Jajjemän fraggarna är i karet och håller på att börja slå ut, dom var lite hängiga sen bilresan men ser betydligt piggare ut nu, Ne han har inte rört dom än, inte vad jag kan se på fraggarna iallafall :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hibbe, min LFS har tagit in lite sniglar,koraller å fisk så ska in å handla imorrn :). Kul när det finns eldsjälar på hemmaplan som försöker, trots att det bara är jag och han som har saltvatten här omkring

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har alger som vägrar ge sig, så det blir en total mörkläggnig i karet, eftersom jag inte har någon sump och har klätt in akvariet i handdukar så funderar jag på ifall det kommer att finnas nog med syre för fiskarna endå?.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skummaren borde nog syresätta vattnet tillräkligt.

Det var det jag tänkte oxå, å har en streamer just brevid så den bör trycka ut syret :).

Borrade hål i skummarkoppen å silikonade en slang som går till en 1½ liters PET flaska åsså skummar jag blött som öga nu oxå, samt att jag hängde in ny fosfatremover och nytt kol nu idag:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...