Gå till innehåll

Nordin's 220L


Nordin

Rekommenderade inlägg

  • Svar 189
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Den gröna acroporan kommer inte från mig va?Så fin kan ju aldrig den vara som kom från mig.

Joru Ted de gör den ;) tycker själv inte att den har ändrats sen jag fick den, men de är väll inget man märker när man ser den varje dag :). Fin är den iallafall

Sent from my iPhone4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hela karet stormar !:o

Tog ur en av mina Seio streamers för att ge plats åt min resun wavemaker, jäklar vilket blås det är ur den. Desvärre så lät den mer än jag önskat men absolut inget som stör, min Tunze 9002 skummare lever om mer :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om inte jag har fel för mig så ska du ha en mandarin och en sixline wrasse? Har de fungerat bra med tanke på att de käkar samma mat? Eller du får mata mandarinen separat. Såg liksom en glasburk på botten på en av bilderna. Funderar nämligen på att skaffa en wrasse.

/ André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en Mandarin och wrasse, funkar hur bra som hellst ilag, läste det långt efter jag skaffat mandarinen att dom kunde börja bråka men det har som sagt inte varit några problem, jo jag stödmatar mandarinen, även sixlinern äter pellets när jag matar övriga fiskar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en Mandarin och wrasse, funkar hur bra som hellst ilag, läste det långt efter jag skaffat mandarinen att dom kunde börja bråka men det har som sagt inte varit några problem, jo jag stödmatar mandarinen, även sixlinern äter pellets när jag matar övriga fiskar :)

Okej, de låter ju inte som att de skulle vara några problem då. Men har du alltid stödmatat mandarinen. Även innan du hade sixlinern. Eller du hade kanske den först. Jag har inte behövt stödmata min. Han går på stenen och får i sig de han hinner vid matning. Men tror du att jag kommer behöva börja stödmata om jag skaffar en wrasse? Tack för infon än så länge.

/ André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, de låter ju inte som att de skulle vara några problem då. Men har du alltid stödmatat mandarinen. Även innan du hade sixlinern. Eller du hade kanske den först. Jag har inte behövt stödmata min. Han går på stenen och får i sig de han hinner vid matning. Men tror du att jag kommer behöva börja stödmata om jag skaffar en wrasse? Tack för infon än så länge.

/ André

Hade sixlinern innan mandarinen, i början så behövde jag inte stödmata, då fanns det nog med mat i och bland stenarna, men när den började smalna av så började jag mata med frusen artemia som jag lägger i burken :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade sixlinern innan mandarinen, i början så behövde jag inte stödmata, då fanns det nog med mat i och bland stenarna, men när den började smalna av så började jag mata med frusen artemia som jag lägger i burken :).

Okej, då får man väl hålla koll på de lite då och då. Men tack för all info. Blir nog en wrasse snart. smiley1.gif

/ André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Dessa förbannade alger, vet inte vad det är som får dom att komma.

Inom bra nivå

----------------------

Fosfat

Nitrit

Nitrat

Ammonium

Calcium

Magnesium

Kh

salthalt

Ej bra nivå

----------------------

Ph ligger lite i underkant, det är svårt att utskilja men någonstans mellan 7,4-7,7 mätade just nu kl 17:55 alltså i skrivande stund med saliferts 'färgtest'

Försöker att höja det med hjälp av kalkvatten men jag tycker inte att det blir någon skillnad alls.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Själv har man jobb som väntar i natt igen.

Vissa har det alldeles för bra dom, själv fick man sluta vid halv 11 idag, var meningen att vi skulle ha ett möte på jobbet, men pappa (chefen) hade sett fel på datumet så vi fick gå endå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju jäv!

På söndag skall man ju till Finland dom har la bastu på hotell rummen va??

Hehe blir där en vecka och jobba på deras tryckeri.

Jo de lär dom ska ha haha :P. De enda du behöver kunna är Perkele å vittu, sen tar du dig ganska långt ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...