Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 490
  • Visningar 60,6k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
  • Författare

Ja den har ju funnits hos ted sedan maj typ så ni har haft chansen :) Det är fö en tridacna maxima cook island och är 12-13cm på ett ungefär..... jag mätte den inte.

Ted berättade att de fått in 800 musslor preci då han kom till dejong, med vetskap om att han bara fick välja en, valde han ut denna.

Kommer en uppdateringsbild på den i morgon då den funnit sig till rätta i akvariet.

Postat

Aha det var den som Ted hade, då har jag också sett denna irl fantastisk vacker, stod bra länge och dreglade över den själv :)

Postat

Jag med.. Live asså... Vågade dock inte köpa den då det inte var på hemvägen..

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Postat
Kändes som jag måste få unna mig ngt extra

kan vi få se ett foto genom glaset också, så man ser hur den upplevs i vanlig synvinkel...

Postat
  • Författare

Kändes lite tungt att bara lägga i den för att med en gång släcka ljuset..... Ted tyckte jag skulle göra så och så fick de bli .

Längtar tills i morgon då jag får se den med lyset tänt :)

Postat
  • Författare

Ja då kommer en bild när den är på plats i akvariet. Bild är tagen genom framrutan som är på 12mm vanligt glas.

post-4344-14468930576202_thumb.jpg

Postat
  • Författare

Fota lite med mobilen och fick till ett par ok kort.

Hade en lie otur med fosfat då det sätt sig skräp för sensorn på Hanna checkern så den visa noll men det var efter rengöring 0.1......

post-4344-14468930637447_thumb.jpg

post-4344-14468930637731_thumb.jpg

post-4344-14468930638003_thumb.jpg

post-4344-14468930638255_thumb.jpg

post-4344-14468930638471_thumb.jpg

Postat

Oavsett om fosfaten så ser dina koraller riktigt fina ut..som vanligt :smiley20:

Ser att du har en deepwater där, en echinata kanske? Hur gillar den att ha det? Har en deepwater (osäker på art, dock inte echinata) som inte trivs så bra. Växer inte och ingen PE.. Alla andra sps mår riktigt bra

Postat
  • Författare

Ja det är en echinata . Jag upplever att den vill ha mkt ljus. Den är grymt fin och mår bättre än någonsin skulle jag påstå. Tillväxten är super och färgen är ljusblå i botten med mörkare blå toppar.

Postat

Min är mjölk vit (inte blekt eller död), med lite mörkare toppar. Får se om jag kan ställa den ljusare då :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.