Andreas N Postat 5 september 2013 Författare Postat 5 september 2013 Tackar så mkt Jo förresten.... Manne. -flak montin från senaste träffen på sj f museet växer på bra men jag har ej hittat en lämplig plats för den än så den står fortf på botten..... Den är iaf lila med lysande blå polyper. Citera
_Manne_ Postat 5 september 2013 Postat 5 september 2013 Tackar så mkt Jo förresten.... Manne. -flak montin från senaste träffen på sj f museet växer på bra men jag har ej hittat en lämplig plats för den än så den står fortf på botten..... Den är iaf lila med lysande blå polyper.Härligt! Att den trivs! Min egen växer kanon , dock inte blå polyper.. Kör inte UL nivåer direkt.. Någonstans borde du kunna klämma in den! Är ju en supersnygg rackare även om du nu verkar vara en acro samlare Mvh Manne Citera
_Manne_ Postat 5 september 2013 Postat 5 september 2013 Andreas , har du någon så kallad tabletop acro ?Mvh Manne Citera
Andreas N Postat 5 september 2013 Författare Postat 5 september 2013 Ja en blå med lite röd-lila inslag med en diameter på 20+ cm och en turqiose-orange i ungefär samma storlek. Sedan har jag ju hyacinthusen som är närmare 30. Jag har även en som är silvrig men den dog nästan i somras så nu finns bara ett par små grenar i liv på den.... Men den lever Citera
_Manne_ Postat 5 september 2013 Postat 5 september 2013 Är det någon som du tycker verkar vara "lättare" än andra... Mina tabels slutar med döden tyvärr , medans andra SPSer lever o frodas... Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 5 september 2013 Författare Postat 5 september 2013 njaaa jag tycker mina är väldigt tåliga. De är känsliga för stillastående vatten så se till att ha pumpar som passerar i närheten och gärna i omväxlande flöde så kommer det nog gå bättre skall du se. Citera
Andreas N Postat 5 september 2013 Författare Postat 5 september 2013 njaaa jag tycker mina är väldigt tåliga. De är känsliga för stillastående vatten så se till att ha pumpar som passerar i närheten och gärna i omväxlande flöde så kommer det nog gå bättre skall du se.du kan se en av min i bakgrunden på bifogad bild. Citera
_Manne_ Postat 5 september 2013 Postat 5 september 2013 Den blå/lila i bakgrunden är ju cool som attans..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 Tog ett par ok bilder på ett par acros. Citera
Andreas N Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 Hitta en till som har börjat visa god potential. Jag bytte 240 lit vatten igår samt la i ny rowaphos i en strumpa. Jag har även börjat med utrotning av sand. Tankar går även på att börja med zeovit.Kommer ett par bonus bilder också. Citera
Moose Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Grymt snygga koraller! Väntar på fraggar Citera
Andreas N Postat 18 september 2013 Författare Postat 18 september 2013 Experimenterar med telefonens inställningar och provade porträtt på dessa.Tyckte de blev hyfsat ok. Citera
Atlas Postat 18 september 2013 Postat 18 september 2013 Tycker du tar kanonbilder med den Riktigt fina koraller som hade passat jätte bra hos mej hehe Citera
Andreas N Postat 18 september 2013 Författare Postat 18 september 2013 Den mörkblåa i första bilden skall va en raritet vid namn Acropora cardus. Jag limma den idag så den visar inte riktigt sin bästa sida. Citera
Andreas N Postat 20 september 2013 Författare Postat 20 september 2013 Ett par nya bilder på koraller som inte varit i focus förut. En grön millepora och en A. Sp deepwater och en krabba som jag sett vandra runt i 4 år. Han är dryga cm över ryggen. Citera
Moose Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Fina koraller som vanligt! Kan din deepwater vara en A. lokani eller en A.elegans? Citera
Andreas N Postat 20 september 2013 Författare Postat 20 september 2013 skulle säga lokani på den frågan. Den har börjat visa sin riktig färg det senaste efter att ha stått väldigt illa placerad tidigare. Väldigt fint ljusgrön nästan beige i stammen med gröna polyper. kolonin är nog 15cm ca nu och börja med 1 cm liten topp jag rädda från en kompis koloni för ca 3 år sedan. Citera
Henric Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Milliporan är snygg. Gött att jag har den också. Citera
ormet Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Du har en del sjukt snygga koraller. Jag vill bara åka över med tången Citera
Andreas N Postat 20 september 2013 Författare Postat 20 september 2013 Jag vaktar mina koraller med bazoka Citera
turboadde Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Tången? den där skogen måste man ju skörda med motorsågen Citera
Andreas N Postat 21 september 2013 Författare Postat 21 september 2013 Tog ett par bilder på lie fågelbo koraller En 2 färgad samt en gul. Citera
Henric Postat 21 september 2013 Postat 21 september 2013 Man får inte ha mer än två, det vet du väl;) Citera
Andreas N Postat 21 september 2013 Författare Postat 21 september 2013 Jag har ju inte den normala rosa.... men de tar sådan plats så det kanske är lika bra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.