Gå till innehåll

Ted´s 900 Liters Low budget.


Ted-m

Rekommenderade inlägg

  • Svar 230
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 3 månader senare...

Var ett tag sen jag posta här men jag är aktiv och läser alla andras trådar när jag har tid.

Dock får jag säga att detta blir inget low budget.Har bestämt mig att det blir maxspec mazar 4 moduler över denna burk om 5-6 veckor om allt fixar sig.Dock vet jag att man skall stöda den lokala handlaren osv men jag kommer ta hem denna armatur från USA då vi är ett par till här uppe som vill ha den och vi kan tjäna mycket pengar på att sambeställa.

Sen funderar jag på att koppla in en kalkvattens rörare eller en calsiumreator vet ej enu.Troligen blir det bara en kalkvatten rörare då jag inte kör så mycket stenkoraller.

Sen ligger ett framtida projekt i huvet.

En tank på 2 meter höjd 60 djup 60 med 2 stycken 1kbm tankar kopplat i ett system.Har stora planer för framtiden.

Det är dyrt men jag mår bra av denna hobby.

Filmer finns på youtube mitt användarnamn är Ljusta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Jo samma stora skog.Jag skall till Stockholm nu på lördag blir bestämt nu i eftermiddag men sen mån till söndag är jag ledig om någon av dessa dagar passar är det bara att dyka förbi :).Sen finns ju lite andra koraller med :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator's upplysning:
mod.gif10.1 Privatpersoner annonserar i marknaden -

"Köp och Sälj" erbjuder privatpersoner en möjlighet att under köpes, säljes och bytes gratis annonsera produkter tillhörande de områden som Saltvattensguiden behandlar och som i övrigt följer våra regler. I och med detta så tillåter vi inte annonsering eller länkar till annonser i forumet, signaturen, avataren eller galleriet.

Ändrat av Laggeman
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

verkar bra! alla utom montiporan borde gå bra.. har haft en fragg av den tidigare men kanske har för svagt lyse för den..? har bara ½watt / liter (ge och ta)

mina mjukkoraller trivs iaf :)

har vi några storlekar på fraggarna och hur mycke xenia vill du bli av med :)

pris?

kan du tänka dig skicka upp till skellefteå om vi inte hittar någon dag som passar?

mvh/jens

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kan nog fixa med frakt ev kanske jag skall upp till Obolla Umeå så vi skulle kunna träffas där.Dock är inget bestämt enu annars kan vi nog lösa frakt på annat sätt har heatpacks friggolådor mm.Jag har en hel del xenia svårt att säga hur mycket jag kabn sälja med jag kan lägga upp lite bilder och priser på det man ser samt ha något bredvid tex en linjal så du ser hur mycket det är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då det inte blev någon resa ner till Stockholm pga olika saker inte bara att led belysningen jag ville ha inte fanns att få tag på la jag en beställning på Drakfisken på 18000.Blev 2 EcoTech Radion XR30w och en Vortech MP40w ES EcoSMART blir troligast en eller 2 ramper till samt 1 av pumparna men det får duga så länge man är ju inte rik samt den enda med jobb i familjen så man måste ha så man kan försörja familjen med.

Snart är det dags för Grand Canaria igen och till hösten blir det troligen Thailand.2 Resmål jag ser fram emot.Grand Canaria var jag och frun på smekmånad några månader sedan och denna gång tar vi med barna så frun har någon att prata med medans jag är ute och snorklar och filmar.

Eventuellt har vi lite små planer på att åka till Tyskland och Holland och jag vet lite ställen jag måste stanna till på isf.

Annars blir året lugnt.Var hem till en gammal gam idag och fick med mig en Centropyge bicolor.Den bor i sumpen nu för att aklimatisera sig.Lättare att fånga han där en att ha han i huvudkaret och försöka få tag på han efteråt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...