Gå till innehåll

Någon med en Profilux II Light?


nike83

Rekommenderade inlägg

Det är ju dåligt i vilket fall att dom skriver 2 olika saker på samma sida!

När köpte du profilux lighten? kanske kan få pengar tillbaka?

Det borde räknas som falsk marknadsföring, man blir ju inte direkt glad som köpare när man köper en produkt som senare visar sig fungera annorlunda än vad de lovat!!

Lycka till

Blackizzz

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju dåligt i vilket fall att dom skriver 2 olika saker på samma sida!

När köpte du profilux lighten? kanske kan få pengar tillbaka?

Det borde räknas som falsk marknadsföring, man blir ju inte direkt glad som köpare när man köper en produkt som senare visar sig fungera annorlunda än vad de lovat!!

Lycka till

Blackizzz

Jo, jag tycker det är dubbla budskap. Jag som är dålig på teknisk engelska, gick så klart på matrisen!

Jag köpte den för 2 veckor sedan, och jag skulle vara mycket förvånad om den inte gick att lämna tillbaka. MEN jag har lagt ner mycket tid och pengar på den (resor och programmering).....

en annan sak som är konstig är att det går att ställa in dosering i datorn! man kan ställa in hur mycket den ska dosera och hur ofta och vilken tid....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske är on/off för doserpump de menar? Alltså ett styrbart strömuttag, inte hur många ml som ska pumpas ut, bara hur många minuter/sekunder det skall vara igång.

Jag tror också tyvär på laggemans teori. man ska koppla pumpen till ett av strömuttagen, sen skriver man i flödet på pumpen ml/min. Sen räknar den ut tiden den ska köra för att man ska dosera dom ml man vill ha.

Skulle funka lika bra med en timer om man räkna ut hur mycket pumpen ger i ml/min

/Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

som jag tolkar det så fick jag en ursäkt och att de ska se över sin "matris" på sidan!

http://www.aquariumcomputer.com/Forum/showthread.php?2828-Profilux-II-Light-and-Dosing-pump-unit-!&p=16607#post16607

riktigt surt i vilket fall! Jag som tyckte att Profilux Light:en var perfekt för mig! Både styra ljuset och Doserpump..... nu får jag fundera om hur jag vill göra! det finns ett Plus II D-set, men det kostar nästan 5.000kr.... då ingår en powerbar och lite sensorer.... alternativt säljer jag min doserpump och köper en med en inbyggd styrning och sen köper en powerbar med styrning. Doch gillade jag tanken med att styra pumpar etc med en dator!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte hur ni tänkt att det skall gå att dosera på de sättet?

Doserpumpens läge är N/O, dvs har de el så står den stilla tills den får en signal att dosera. Eftersom light versionen inte kan skicka en sån signal så kommer pumparna inte igång hur ni än kopplar dom mot skenan.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De har inte korrigerat det än - det står fortfarande en checkmark för "dosing pump control".

De har sagt att det är missledande information men lämnar över ansvaret på din återförsäljare. Deta är inte specielt juste - hade de varit något så när kundorienterade så hade de skickat dig en modell som klarade det du trott du köpt i utbyte mot din control - kostar inte dem något speciellt men man hade vunnit mycket pr på ett sådant agerande.

Föreslå dem det.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte hur ni tänkt att det skall gå att dosera på de sättet?

Doserpumpens läge är N/O, dvs har de el så står den stilla tills den får en signal att dosera. Eftersom light versionen inte kan skicka en sån signal så kommer pumparna inte igång hur ni än kopplar dom mot skenan.

//NiXoN

Det är ganska enkelt. Om pumpen pumpar 60ml/min och man slår på strömmen till den i 10sec så doserar den 10ml.

Så skriver man in att pumpen doserar 60ml/min och att man vill dosera 10ml så slår den på strömmurtaget i 10sec.

Det står ingenstans att man ska använda light versionen. Och om den funkar har ju GHL redan svarat nej på.

Det här är bara min gissning efter vad som kommit fram här och står i manualen. Har tyvär inte tid att testa nu men kan kanske göra det senare ikväll genom att kolla urtaget och ta tid.

Tycker det vore väldigt synd om det va så då det hade varit en underbar produkt om den funkat med 4-kanals doserpumparna

/Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu är min Light återlämnad och jag frå se nästa vecka vad GHL säger...

jag tycker de har givit felaktig information om sin produkt, och de borde ge mig ett bra pris på en annan produkt som kompensation (som Lasse säger) för allt strul + timmar + bensin jag har lagt ner!

om jag ville ha en timer som slog av och på, så hade jag använt mig av en http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=154335173 .... (osäker om just den har sekunder) men det hade ändå inte funkat med en doserpump, utan köpa en vanlig pump som pumpar lite långsamt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...