kladd3 Postat 31 januari 2015 Författare Postat 31 januari 2015 angående rören skulle jag plantera typ stjärnpolyp på dom..voila!Det är bara och komma förbi och lämna några här Citera
hagbard Postat 4 februari 2015 Postat 4 februari 2015 Vad jag kan se nu på tillväxten av ikola köpta är det inte omöjligt du kan få en bit ...de gör nog susen med rören förstår inte hur jag fick med en euphyllia i bild också? får inte bort den Citera
hagbard Postat 4 februari 2015 Postat 4 februari 2015 polypen växer som ett skinn på underlaget typ..ang euphyllian kanske det går med..alltså fästa "stjälkar" med buntband runt blottade rör? som sen inte syns när den är utslagen? Citera
Laggeman Postat 4 februari 2015 Postat 4 februari 2015 Kan du ta och lägga upp en bild på de blottade rören? Citera
kladd3 Postat 5 februari 2015 Författare Postat 5 februari 2015 Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera
hagbard Postat 15 februari 2015 Postat 15 februari 2015 har du inte lite stjärnpolyp av den typen jag har däri? vad händer om du tömmer ur en stund..och rengör rörbiten..o limmar på med superlim gel diverse bitar av torrsten? Citera
kladd3 Postat 20 februari 2015 Författare Postat 20 februari 2015 Just nu önskar jag att jag hade ett större sumpskåp ja ja men nu är doserpumpen installerad Citera
kladd3 Postat 20 februari 2015 Författare Postat 20 februari 2015 Grotech Tec NG4 tror jag den heter fungerar hoppas jag få se vid nio ikväll Citera
kladd3 Postat 22 februari 2015 Författare Postat 22 februari 2015 Kanske inte den bästa upphängningen men den fungerar Har en fråga till er balling experter hur för ni slangen att ligga i botten av 5 l dunken???Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera
wrang Postat 22 februari 2015 Postat 22 februari 2015 Har en fråga till er balling experter hur för ni slangen att ligga i botten av 5 l dunken???köpte 4mm luftrör i ens lokala zoobutik.Finns i 1meters rör Citera
jimmy Postat 22 februari 2015 Postat 22 februari 2015 Jag har satt en liten sten med gummiband längst ut på slangen sen ner i dunken bara Citera
kladd3 Postat 1 mars 2015 Författare Postat 1 mars 2015 Nu snart två veckor in i balling träsket så har jag lyckats att hitta rätt med Ca iaf daglig dos på 40 ml är bra, just nu så är 40ml mg för mkt och kh ligger nu på 45 ml /dag en och då har jag sänkt från 50 ml/dag. Så snart har hag väl hittat rätt Citera
hagbard Postat 10 oktober 2015 Postat 10 oktober 2015 Okey..nu har det väl hänt något mer sedan 1 mars??...hur gick det med rosor o peppermints?..här var det ingen skillnad..snarare sämre...kan du lägga ut bild på aktuellt? Citera
kladd3 Postat 11 oktober 2015 Författare Postat 11 oktober 2015 Roserna är borta och korallerna börja växa till sigSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
ikola Postat 11 oktober 2015 Postat 11 oktober 2015 Kanske dags för en tur till Karlskoga snart om man får hoppa in o se detta live ? Citera
hagbard Postat 11 oktober 2015 Postat 11 oktober 2015 Ser ju bra ut!Präktigt lys o inga fulalger längre..ser att du skaffat en bubbletip också..kanske det kan bli ett byte längre fram om den sprider sig? Emot en bit av den där euphyllian jag har som du är sugen på hehe...bild 2 lite till höger är det yayamensis från mig? Citera
kladd3 Postat 11 oktober 2015 Författare Postat 11 oktober 2015 Kanske dags för en tur till Karlskoga snart om man får hoppa in o se detta live ?Du är alltid välkommen Citera
kladd3 Postat 11 oktober 2015 Författare Postat 11 oktober 2015 Ser ju bra ut!Präktigt lys o inga fulalger längre..ser att du skaffat en bubbletip också..kanske det kan bli ett byte längre fram om den sprider sig? Emot en bit av den där euphyllian jag har som du är sugen på hehe...bild 2 lite till höger är det yayamensis från mig?BTA har faktiskt hängt med i många år nu har överlevt allt än så länge men har aldrig sett tendenser till delning men gör den det så byter jag gärna . Yepp det är den yayamensis från dig växer inte fort men den är större nu än när jag fick den. Citera
kladd3 Postat 11 oktober 2015 Författare Postat 11 oktober 2015 Tittade lite tillbaks på biler BTA har varit med sen 2011 Citera
kladd3 Postat 27 oktober 2015 Författare Postat 27 oktober 2015 Om ca en vecka så fyller karet fem år och firandet har påbörjats med vattenbyte, fosfatremover byte samt att balling dukarna fyllts på. Funderar nu på vad jag ska ge karet i fem års present Citera
ikola Postat 28 oktober 2015 Postat 28 oktober 2015 Grattis i förskott då.Köp dyr teknik, det tycker jag karet är värt efter så många år. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.