Gå till innehåll

70*70*70 kub


kladd3

Rekommenderade inlägg

  • Svar 247
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Den låter mer än 20 akvarier.

Titta i datorbutiker i stället och köp en datorfläkt du kör på en 5v väggbula.

Indomo.se , Dustin.se det finns många.

Noctua eller Fractal design är bra fabrikat.

Fläkten skall ha låg dB. 10 dB högre är lika mycket ljud som 10 tystare. 20 dB högre lika mycket som 100.

20 dB brukar inte störa på 3 - 4 meter avstånd. 43 dB stör i rummet bredvid med dörren stängd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fastnat för denna men tänkte kolla om någon har någon synpunkt på denna produkt????

http://www.indomo.se/6133--Noctua-NF-S12B-FLX-120mmflakt-1200-900-600rpm

Hur många behöver man funderar på om två räcker eller om man måste ha fler och sen behöver man någon transformator också antar jag är inte så bra på sånt här så all hjälp uppskattas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 2st Noctua 120mm i min huv + 4st 80mm och tycker att dom fungerar kanon väldigt tysta fläktar. Köpte bara en vanlig enkel batterieliminator med reglerbar spänning som jag sen klippte kablarna på och lödde dit fläktarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funkar aldeles säkert.

Kan bli lite marigt med anslutningarna beroende på hurdana anslutningar du har på fläktarna, många är trepoliga och passar inte i de där uttagen.. Själv har jag köpt en vanlig "batterieleminator" och bara klippt kabeln, sen satt alla fläktarna parallellt med en klassiskt kopplingslist "sockerbit", funkar hur bra som helst.

Det man ska kolla på är hur många volt nättagget levererar = ska vara samma som fläktarna är på. Sen kollar man hur mycket ström det levererar och sen kollar man hur mycket ström varje fläkt drar och så multiplicerar du det med antalet fläktar du tänkt koppla. Så länge du totalt ligger under vad agget klarar så kan du koppla fläktarna parallellt.

http://www.kjell.com/?item=44253&path=304000000,347500000,353000000,354500000 denna kör jag till mina Noctua 120mm fläktar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hittat en emulator hemma hos fader min som jag ska försöka använda mig utav.

Har redan stått på ett problem fläkten har tre kablar röd gul svart vilken av dessa kablar ska jag ej använda????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

36-4447 är ett bättre val då den har justerbar utspänning. Så kan man justera varvtal / kylförmåga / buller från fläktarna.

Håller med Stig, den produkten har också ändringsbara kontaktstorlekar och polaritet. Den som länkas till av Magnus har negativ polaritet på centrumsstiftet, normalt ofta är annars possitiv polaritet på detta stift. Spelar iofs ingen roll om man skall ansluta till en fläkt eftersom man då klipper bort kontakten i de flesta fall.

Kjell och Company har ytterligare en variant med 5 st inställbara spänningar.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...