Gå till innehåll

70*70*70 kub


kladd3

Rekommenderade inlägg

  • Svar 247
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 5 veckor senare...

Varit i Stockholm och besökte Triton ett trevligt lite ställe inhandlade lite tester resultaten blev följande kanske inte riktigt säkra mätningar eftersom det är första gången jag använder testen.

Magnesium ca 1200 lite lågt men

kalcium 320 lågt

kh alkalinity 4.1 väldigt lågt

Hmm nu måste jag lista ut hur jag ska ordnar till detta.

Lite annat smått och gått inhandlades oxå

*ny 25 w mh lampa

* 5 st pepparmintsräkor förhoppningsvis försvinner glasrosorna

* 2 st putsräkor

* en bubbleanemon

* samt en dvärg kejsare dum som jag var så glömde jag att skriva ner namnet

Bilder på det nyinköpta kommer så fort jag har vant karet vid den nya lampan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer lite bilder på gammalt och nytt de sista två är på det nyinköpta.

Bild två ät min glasroseodling

Edward din gamla kompis mår ganska bra just nu är han väldig elak mot den nyinflyttade dvärgkejsaren, hoppas att det löser sig

post-5427-14468922079326_thumb.jpg

post-5427-14468922079538_thumb.jpg

post-5427-14468922079756_thumb.jpg

post-5427-14468922079981_thumb.jpg

post-5427-14468922080193_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sök på coral beauty så får du se om den matchar din dvärgkejsare.

C.bispinosa

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tack Manne exakt så var det hette

Trevligt! var det fraggar du fick av mig? växt endel isåfall :) Kirurger brukar vara lite griniga i början men det brukar att lösa sig.

yepp alla mina koraller kommer ju från dig :) utom anemonen och en annan som jag inte ha namnet på. Lycka till med ditt nya bygge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Fördelen med att vara lärare är att det finns en hel del kemisal med massa roliga kemikalier därav magnesium kan man använda detta till att höja halten av magnesium eller är det av som saltet att det är ett visst magnesium för saltakvarier.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är du lärare i?

Det du ska använda till akvarier är Magnesium Hexa Hydrat (MagnesiumKlorid)

samt Magnesium Hepta Hydrat (MagnesiumSulfat). Vet inte vad osm finns i kemisalen, men gissar på att det är något annat, i en annan kvalitet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lärare i idrott och historia men har raidat kemi institutionen för att se om de har något användbart.

Funderar på att använda fys institutionen för att bygga en ledramp men måste funderar lite mer om det är värt det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fint ,men den känns lite liten för de bägge hehe.

Ja kanske lite men den tredje clownen får inte alls vara med :( tror jag för ta fram skolans likabehandlingsplan och förklarar för fiskarna hur man ska uppföra sig mot sina kompisar.

Någon som har ett förslag hur jag ska få min coral beuty att äta han verkar inte vara dugg intresserad av nori, fryst artemia, eller pellets.

Funderar om han inte våga eftersom "gulis" (min dotter namnger alla fiskar) gul kirurg är lite aggressiv mot honom ibland.

Tips och förslag mottages gärna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sätt ner en spegel till den gula så har den att göra ett tag, alternativt fånga upp den och ha den i sumpen eller liknande ett par dagar så löser det sig nog.

Tyvärr så har jag ingen bra sump att stoppa ner "gulis" i så det för bli att testa sätta ner en spegel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmm håller just nu på ett leka med vattenvärdena kh var inte så svårt att få upp däremot så blir jag galen på magnesiumet det kommer ta evigheter att höja upp till rätt nivå vill inte höja det för mkt för snabbt börjar på allvar funderar över använda mig av balingmeteoden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...