StatusQ Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Finns de inga djur som äter sånna saker på naturlig väg?Om du har en 52 cm mask, som ska bli uppäten av en fisk, då lär ju den fisken vara minst 50 cm också. Citera
pettzzon Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Tryckaren jag hade sörpla i sej maskarna så fort han fick syn på en. Om man till exempel lyfte en sten då kom han i 200a direkt. Citera
Tomacee83 Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Om du har en 52 cm mask, som ska bli uppäten av en fisk, då lär ju den fisken vara minst 50 cm också.Som förebyggande såklart. Min som jag såg va ju bara nån cm. Citera
StatusQ Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Sixline Wrasse, eller hexatania. Pseudochromis fridmaniär två fiskar jag vet äter små borstmaskar.. men sen är det ju inte säkert att de får tag på nån efter som maskarna oftast visar sig nattetid. Citera
Spindelmannen Postat 2 november 2010 Författare Postat 2 november 2010 Klart jag tog den med handen Markus.....Glömde ta bider, där den hänger runt min hals.... Citera
Tomacee83 Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Usch, får mardrömmar:)Klart jag tog den med handen Markus.....Glömde ta bider, där den hänger runt min hals.... Citera
StatusQ Postat 3 november 2010 Postat 3 november 2010 Vem vinner? 52 cm mask eller två putsarräkor? Min nya TV serie, aquarium fights... :-) Citera
saltishenke Postat 3 november 2010 Postat 3 november 2010 (ändrat) Klart jag tog den med handen Markus.....Glömde ta bider, där den hänger runt min hals....Du kan ju hänga den runt halsen på turister i sommar och ta foto på dom för en hundring !kolla på denna då killar Ändrat 3 november 2010 av saltishenke Citera
Spindelmannen Postat 4 november 2010 Författare Postat 4 november 2010 Längden har betydelse............... Citera
StatusQ Postat 4 november 2010 Postat 4 november 2010 Man kan fan meta gädda med det där monstret.. Citera
saltishenke Postat 4 november 2010 Postat 4 november 2010 Man kan fan meta gädda med det där monstret..Hehehehe ja den är inte dålig satt och tittade på amerikaner som matade sådana monster men pincett och stor räka och jag skulle inte vilkja ha handen framför munnen på dom ! Citera
MariaL Postat 5 november 2010 Postat 5 november 2010 Hehehehe ja den är inte dålig satt och tittade på amerikaner som matade sådana monster men pincett och stor räka och jag skulle inte vilkja ha handen framför munnen på dom !Rodnar..inte bara jag som matar mina maskar alltså, jag känner mig lite nördig men jag vill att de ska ha det bra...ser skitcoolt ut när de större maskarna sväljer pellets, som en pytonorm liksom, man ser en klump på kroppen när maten glider ner. Jag har inte sett några tänder, mer som en daggmaskmun, ett runt hål bara.(väldigt töjbart hål) De kan proppa i sig stoora pellets! Om jag hade bott i närheten hade jag adopterat den stora Eunicen till ett specialakvarium, he,he. Citera
spoix Postat 7 augusti 2012 Postat 7 augusti 2012 Bumpar denna tråd med en fråga.. Såg en mask idag som det kom en vit sörja från som tycktes ha högre densitet än vattnet då den höll ihop ett tag och låg på en sten och "rök" innan det försvann. Vad har jag sett för något? Citera
Wigge Postat 7 augusti 2012 Postat 7 augusti 2012 vad äcklig mask:S det var en sån rov mask som smaskar på fiskar va? Citera
Wigge Postat 7 augusti 2012 Postat 7 augusti 2012 en sådan gigant hade ju käkat upp fingrar och allt på en Citera
MonicaOB Postat 7 augusti 2012 Postat 7 augusti 2012 Tvi attan ....Jag hade nog tagit våtdammsugaren.... hade det inte funkat? Citera
Alfons Postat 22 oktober 2012 Postat 22 oktober 2012 Gör en liten bump, då jag lyste i mitt akvarium igårkväll och insåg att jag hade MÄNGDER med borstmaskar (allt från 2cm - närmre 7cm). Undrar om man bör försöka hålla dom på en mindre nivå eller om det inte spelar någon större roll och hur man isåfall skulle kunna få bort dom, djur som äter dem etc? Eller ska man försöka fånga dom och lägga i sumpen?//Robban Citera
MarinaS Postat 22 oktober 2012 Postat 22 oktober 2012 Borstmaskar är nyttodjur så för mig är det en självklarhet att de ska stanna kvar i akvariet. Dock finns det ju borstmaskar som vid det här fallet trådskaparen hade som äter fiskar men det är väldigt ovanligt att man får med det i levande stenen. Denna krabat lever i Nanot och kommer fram på en gång när jag heller in frysfoder i akvariet, dessutom är det troligtvis den som håller schack på algerna i nanot då jag varken har sniglar eller eremiter där i. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.