Gå till innehåll

Borstmask...??


Spindelmannen

Rekommenderade inlägg

Hehehehe ja den är inte dålig satt och tittade på amerikaner som matade sådana monster men pincett och stor räka och jag skulle inte vilkja ha handen framför munnen på dom !

Rodnar..inte bara jag som matar mina maskar alltså, jag känner mig lite nördig men jag vill att de ska ha det bra...ser skitcoolt ut när de större maskarna sväljer pellets, som en pytonorm liksom, man ser en klump på kroppen när maten glider ner. Jag har inte sett några tänder, mer som en daggmaskmun, ett runt hål bara.(väldigt töjbart hål) De kan proppa i sig stoora pellets!

Om jag hade bott i närheten hade jag adopterat den stora Eunicen till ett specialakvarium, he,he.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Bumpar denna tråd med en fråga.. Såg en mask idag som det kom en vit sörja från som tycktes ha högre densitet än vattnet då den höll ihop ett tag och låg på en sten och "rök" innan det försvann. Vad har jag sett för något?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gör en liten bump, då jag lyste i mitt akvarium igårkväll och insåg att jag hade MÄNGDER med borstmaskar (allt från 2cm - närmre 7cm). Undrar om man bör försöka hålla dom på en mindre nivå eller om det inte spelar någon större roll och hur man isåfall skulle kunna få bort dom, djur som äter dem etc? Eller ska man försöka fånga dom och lägga i sumpen?

//Robban

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Borstmaskar är nyttodjur så för mig är det en självklarhet att de ska stanna kvar i akvariet. Dock finns det ju borstmaskar som vid det här fallet trådskaparen hade som äter fiskar men det är väldigt ovanligt att man får med det i levande stenen.

post-6937-14468927032028_thumb.jpg Denna krabat lever i Nanot och kommer fram på en gång när jag heller in frysfoder i akvariet, dessutom är det troligtvis den som håller schack på algerna i nanot då jag varken har sniglar eller eremiter där i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...