Gå till innehåll

problem Bubble magus 180Cs


rickard598

Rekommenderade inlägg

Var idag och köpte en Bubble magus 180 cs från Triton, ser väldigt rejäl och bra ut men har ett litet problem, det kommer inga bubblor i den. Håller jag för röret till luftintaget (inte där slangen sitter utan den som ser ut som en tratt) då skummar den, men när jag släppt den så slutar det skumma.

Någon som har varit med om samma problem? Tips på att göra? Vore bra om nån kan svara så fort som möjligt då triton tyvärr har stängt för dagen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

precis, menar där den suger vatten, inte röret där man justerar vattennivån utan den andra som man trycker in i pumpen, håller jag för hålet där kommer det bubblor, ej annars. Japp det är aqua bee till den jag har med. Den står på 25cm vattendjup. Vilket ska vara optimalt enligt tillverkare.

Ändrat av rickard598
glömde.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, inget veck på slangen. Tror inte på stopp heller, provade blåsa uppifrån slangen och ner och då bubblade det en stund sedan när jag slutade blåsa upphörde bubblorna, något knas med pumpen? om jag tar evakueringsslangen ifrån skummarkoppen och stoppar in i "tratten" så bubblar det, men vågar inte ha den sitta där ifall det kan skada pumpen. Tråkigt när man nyss köpt en ny skummare, men är ganska säker på att triton löser det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm det ända jag kan tänka mig då är att det är något problem med delen (tratten) ta bort den och kolla så det är hål igenom in till tratten så det inte sitter någon liten plast flisa eller nått där. Är ju väldigt enkel konstruktion där och borde inte kunna fela så mycket. är ju bara en nippel in där och en slang som suger luft.

Annars är jag säker på att triton fixar det åt dig när dom öppnat :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, inget veck på slangen. Tror inte på stopp heller, provade blåsa uppifrån slangen och ner och då bubblade det en stund sedan när jag slutade blåsa upphörde bubblorna, något knas med pumpen? om jag tar evakueringsslangen ifrån skummarkoppen och stoppar in i "tratten" så bubblar det, men vågar inte ha den sitta där ifall det kan skada pumpen. Tråkigt när man nyss köpt en ny skummare, men är ganska säker på att triton löser det :)

Reklamera kina-skiten och köp kvalitet det tjänar du på i längden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Reklamera kina-skiten och köp kvalitet det tjänar du på i längden.

Kvalité på plast?! Ja det är ju skillnad på plast och plast, varför köpa en plastbit som är dubbelt så dyr? Kan även tillägga att imorse funkade den kanon. Varför inte prova billigare saker som funkar och lägga pengar på annat skoj istället??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tycker det saknas inlägg i tråden helt plötsligt , eller ?

Saknas inlägg?! Menar du hur det gick? :) den verkade reda ut sot själv, och nu står den och puttrar på, kommit lite skum i koppen, vill dock inte hålla på och ställa in den ännu riktigt. Hur blött ska skummet vara? Verkar vara riktigt bra, ändå är att ja tycker den låter endel från insuget, kanske kan sätta dit ngt filter i ljuddämparen?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Saknas inlägg?! Menar du hur det gick? :) den verkade reda ut sot själv, och nu står den och puttrar på, kommit lite skum i koppen, vill dock inte hålla på och ställa in den ännu riktigt. Hur blött ska skummet vara? Verkar vara riktigt bra, ändå är att ja tycker den låter endel från insuget, kanske kan sätta dit ngt filter i ljuddämparen?!

kul att den har börjat puttra.. precis som det ska..

ang saknaden av inlägg så verkar det som vissa kan ta bort sina sina inlägg helt o hållet..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Saknas inlägg?! Menar du hur det gick? :) den verkade reda ut sot själv, och nu står den och puttrar på, kommit lite skum i koppen, vill dock inte hålla på och ställa in den ännu riktigt. Hur blött ska skummet vara? Verkar vara riktigt bra, ändå är att ja tycker den låter endel från insuget, kanske kan sätta dit ngt filter i ljuddämparen?!

Alla skummare har nån veckas inkörningsperiod då den kan bete sig lite konstigt.. Detta gäller både tyska och kinesiska skummare :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...