Gå till innehåll

Frepet´s RSM 250


frepet

Rekommenderade inlägg

Riktigt snyggt! :)

Har inte hunnit läsa hela tråden, kör balling, vattenbyten eller annan metod för att hålla bra värden?

Tackar!

Ja balling kör jag och jag försöker göra ett vattenbyte på 10-15% iaf en gång i månaden, helst två. Det är egentligen det enda jag gör, jag har iofs en liten påse med aktivt kol/fosfat remover i också. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • Svar 99
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Detta blir den scape jag kör ett tag. Jag skall fylla på med ny sand också, så det kan väl hända att det blir lite ändringar innan man är klar ändå.:skrattar: Ingen jättetydlig bild men det är vad jag kan visa upp just nu. post-1666-14468933883245_thumb.jpg

Mvh

/F

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 månader senare...
  • 6 månader senare...

Tack alla!

Har inte varit hemma så mycket under sommaren så kommer få jobba lite med karet nu ett tag för att få det så fint som möjligt. Jag tänker närmast på regelbundna vattenbyten och övervakande av vattenvärden så att de håller sig stabila. Jag har knappt mätt alls på flera månader utan mest gått på känsla och även om jag sett att korallerna visar på missnöje. Måste även ändra om lite på cirkulationen då det verkar vara lite för lite så sina ställen samt göra lite tuffa beslut om koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Grymt vackert, är den en acro längst upp i vänstra hörnet?

Tack!

Om du menar den gröna så ja. Jag kommer inte ihåg namnet på den men efter lite googlande så tycker jag acropora tenius passar bäst in, så jag tror det är en sån. Topparna blir iaf fint blåa när den växer och mår bra.

/F

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...