Akvarielagret Postat 17 december 2010 Postat 17 december 2010 Först ut är greger ..... fast han vet inte det ännuPapphammar ligger i lä härgobitarna är Stenfisk luftpump strömavbrott döden Citera
-=Mr_B=- Postat 17 december 2010 Postat 17 december 2010 Det får ju mig att resa frågan, vilken beredskap har handlare för "alla eventualiteter"?Det är ju inte troligt att en handlare står och faller med att en pump slutar fungera eller så, men strömavbrott är ju inte helt omöjliga. Självklart är det ingen höjdare om saker går sönder och man inte är där, men handlare till skillnad från hobbyister (?) torde ju ha fler att ersätta den trasiga enheten med. Det pratas på olika ställen i forumet om exempelvis UPS'er för avbrottsfri elleverans. Hur vanligt är det att en sådan finns, eller ett reservkraftverk, tex en bensin/diesel generator?Är det för off-topic får någon mod bryta ut frågan ur tråden och göra något nytt av den.B! Citera
Akvarielagret Postat 17 december 2010 Författare Postat 17 december 2010 [quote name=-=Mr_B=-Är det för off-topic får någon mod bryta ut frågan ur tråden och göra något nytt av den.B!Vi får blandaTriton har en försäkring som sägerom något händer greger .... står det en ny greger där inom 20 minuter som inte är lika butter Citera
Andreas N Postat 17 december 2010 Postat 17 december 2010 Är greger butter så måste du vara toker...... Citera
greger Postat 17 december 2010 Postat 17 december 2010 Jag vet att du också har en ersättare/dubbelgångare C.F - jag såg honom på en abonnerad buss strax utanför helsingborg för inte så länge sedan, han var så glad att han t o m somnat....... Citera
Akvarielagret Postat 17 december 2010 Författare Postat 17 december 2010 Jag vet att du också har en ersättare/dubbelgångare C.F - jag såg honom på en abonnerad buss strax utanför helsingborg för inte så länge sedan, han var så glad att han t o m somnat.......Somnat då var det min kopiagreger till historien nu ...... Citera
Akvarielagret Postat 17 december 2010 Författare Postat 17 december 2010 menar du om bussen?Men lägg av nudu sitter på årets historiainlägg 1 sedan är det motorväg Citera
Christer T Postat 17 december 2010 Postat 17 december 2010 Nej Herr Greger, ni är inte bokad på den här flighten. Inte idag i varje fall. Humpf! Citera
Akvarielagret Postat 17 december 2010 Författare Postat 17 december 2010 greger min vänjag är ett vittne nära diggreger sa att han hade en nära döden upplevelse.var han full nejåt han svampar nejrökte han olagliga droger nejgillar han fiskar ..... lite för mycketvad hände,,,,,,,, butiken är stängd o Leffe kan äntligen börja arbetaför att öka spänningen dom har Stenfiskar .......... men det har Leffe redan glömt.Leffe ska nu göra rent ett extra skitigt akvarium.vad skulle nu kunna hända .......och det händerLeffe får ett stick i fingret ......... livet seglar förbi ..... tror han var missnöjd för något, ska jävlar i mig inte dö ...... alla intriger ska klaras upp innan.som en navy seals suger han tag i första sladden att strypa blodtillförselndet blir en luftpumpsjälvklart ramlar den ner i ett akvariumnu är allt svart i lokalensom tur är finns en liten skitlampaLeffe knyter snabbt fast luftpumpen på armen och vandrar som ensam överlevare ut i lokalen fisken det var en kaninfisk.......stenfisken den hade Pu flyttat för länge sedan. Citera
Hirez Postat 17 december 2010 Postat 17 december 2010 Say what????Antingen röker christer på ordentligt med glöggen,eller så är det en intressant överlevnads historia..Lite följdfrågor, vilken sorts kaninfisk var det?? måste undvika..Hur farligt är detta? alltså om man inte får vård? Citera
Ragman Postat 17 december 2010 Postat 17 december 2010 det roliga är troligen att stenfisken var flyttad och det bara var en kaninfisk som stack honom. samt att det blev lite mörkt i rummet av tumultet Citera
Andreas N Postat 18 december 2010 Postat 18 december 2010 snacka om rolig sak och fått på film...... Citera
PatriksS Postat 18 december 2010 Postat 18 december 2010 greger min vänjag är ett vittne nära diggreger sa att han hade en nära döden upplevelse.var han full nejåt han svampar nejrökte han olagliga droger nejgillar han fiskar ..... lite för mycketvad hände,,,,,,,, butiken är stängd o Leffe kan äntligen börja arbetaför att öka spänningen dom har Stenfiskar .......... men det har Leffe redan glömt.Leffe ska nu göra rent ett extra skitigt akvarium.vad skulle nu kunna hända .......och det händerLeffe får ett stick i fingret ......... livet seglar förbi ..... tror han var missnöjd för något, ska jävlar i mig inte dö ...... alla intriger ska klaras upp innan.som en navy seals suger han tag i första sladden att strypa blodtillförselndet blir en luftpumpsjälvklart ramlar den ner i ett akvariumnu är allt svart i lokalensom tur är finns en liten skitlampaLeffe knyter snabbt fast luftpumpen på armen och vandrar som ensam överlevare ut i lokalen fisken det var en kaninfisk.......stenfisken den hade Pu flyttat för länge sedan.Hahahah, made my day! Vilken historia, måste fråga honom närmare vid något tillfälle! Citera
Per/Haninge/ Postat 18 december 2010 Postat 18 december 2010 greger min vänjag är ett vittne nära diggreger sa att han hade en nära döden upplevelse.var han full nejåt han svampar nejrökte han olagliga droger nejgillar han fiskar ..... lite för mycketvad hände,,,,,,,, butiken är stängd o Leffe kan äntligen börja arbetaför att öka spänningen dom har Stenfiskar .......... men det har Leffe redan glömt.Leffe ska nu göra rent ett extra skitigt akvarium.vad skulle nu kunna hända .......och det händerLeffe får ett stick i fingret ......... livet seglar förbi ..... tror han var missnöjd för något, ska jävlar i mig inte dö ...... alla intriger ska klaras upp innan.som en navy seals suger han tag i första sladden att strypa blodtillförselndet blir en luftpumpsjälvklart ramlar den ner i ett akvariumnu är allt svart i lokalensom tur är finns en liten skitlampaLeffe knyter snabbt fast luftpumpen på armen och vandrar som ensam överlevare ut i lokalen fisken det var en kaninfisk.......stenfisken den hade Pu flyttat för länge sedan. :) Fasen, historien är för bra för att ens förnekas Citera
Lasse Postat 18 december 2010 Postat 18 december 2010 Mer missöden, kul tråd det här...Det hände sig vid den tiden att den unge innehavaren av en suspekt akvarieaffär, belägen i ett gammalt lager, tyckte det var långt att resa från förorten in till de skumma trakterna kring Lövåsvägen. Han satsade då sina sista besparningar i en liten insatstvåa, belägen en kort bit från affären. Nu var allt frid och fröjd, han fick till och med tid över till ett akvarium hemma... Sagt och gjort, ett akvarium beställdes, stort så det skulle täcka ena väggen i det stora rummet. Okej - klart och nu återstår transporten upp, 4 våningar utan hiss. Aj - då, inget svängrumm i trappan. På telefonen - kranbil kommer. Parkeras inne på gräsmattan. Två lite ovesäntliga faktum förträngs (det var igentligen 3 - se senare). Det var höst, regn och gräsmattan var nylaggd. Det var de två första realiteterna. Efter enligt alla regler ha pallat upp stödbenen gick lyftet. Aj då - vad gör den där stolpen mitt i fönstret, var det ett så gammalt hus? Nåväl vår fagra yngling visste bot på det också och hämntade fogsvansen. Akvariet på plats. Trädgården fixades till och vår yngling kunde njuta av det fina akvariet i många år (tja det var väl i det närmaste 20 tror jag). Visserligen ensam eftersom av någon anledning ansåg många grannar att man inte skulle prata speciellt mycket med personen ifråga....Senare flyttade våran yngling ut till ett villaområde (inte ensam längre - någon i Umeåtrakten hade inte lyckats att höra alla historier så hon föll för vår hjältes charm). Nu var ynglingen dock erfaren och visste hur man skulle ta sina grannar så han presenterade sig snabbt genom att överladda en sprängsalva och placerade med otrolig skicklighet en 5 kg sten på sin grannes altan..... För alla er där uppe i vår huvudstad - hoppas han blir kvar där han är nu och inte flyttar en gång till.....Och ynglingen är inte så ung längre..........MVH Lasse Citera
Akvarielagret Postat 18 december 2010 Författare Postat 18 december 2010 Mer missöden, kul tråd det här...Det hände sig vid den tiden att den unge innehavaren av en suspekt akvarieaffär, belägen i ett gammalt lager, tyckte det var långt att resa från förorten in till de skumma trakterna kring Lövåsvägen. Han satsade då sina sista besparningar i en liten insatstvåa, belägen en kort bit från affären. Nu var allt frid och fröjd, han fick till och med tid över till ett akvarium hemma... Sagt och gjort, ett akvarium beställdes, stort så det skulle täcka ena väggen i det stora rummet. Okej - klart och nu återstår transporten upp, 4 våningar utan hiss. Aj - då, inget svängrumm i trappan. På telefonen - kranbil kommer. Parkeras inne på gräsmattan. Två lite ovesäntliga faktum förträngs (det var igentligen 3 - se senare). Det var höst, regn och gräsmattan var nylaggd. Det var de två första realiteterna. Efter enligt alla regler ha pallat upp stödbenen gick lyftet. Aj då - vad gör den där stolpen mitt i fönstret, var det ett så gammalt hus? Nåväl vår fagra yngling visste bot på det också och hämntade fogsvansen. Akvariet på plats. Trädgården fixades till och vår yngling kunde njuta av det fina akvariet i många år (tja det var väl i det närmaste 20 tror jag). Visserligen ensam eftersom av någon anledning ansåg många grannar att man inte skulle prata speciellt mycket med personen ifråga....Senare flyttade våran yngling ut till ett villaområde (inte ensam längre - någon i Umeåtrakten hade inte lyckats att höra alla historier så hon föll för vår hjältes charm). Nu var ynglingen dock erfaren och visste hur man skulle ta sina grannar så han presenterade sig snabbt genom att överladda en sprängsalva och placerade med otrolig skicklighet en 5 kg sten på sin grannes altan..... För alla er där uppe i vår huvudstad - hoppas han blir kvar där han är nu och inte flyttar en gång till.....Och ynglingen är inte så ung längre..........MVH LasseRätt eller fel spelar inte så stor rollbara du har den bästa AdvokatenAng stenen ............. Fore Citera
daniel_i_malmö Postat 18 december 2010 Postat 18 december 2010 Lasse, finns det inte en bild på kranlyftet i ett gammalt nummer av Ciklidbladet? Eller var det i Tidskriften Akvariet?Historien med 'stenfisken' var det roligaste jag hört på riktigt länge! Citera
Akvarielagret Postat 18 december 2010 Författare Postat 18 december 2010 Jag drar en tillsjälvklart om gregerhan blev lagom glad över den förrajag sa att man blir stark över motgångarMånga vet att jag är Reseproffs arrangör av Interzoomässanbrukar se till att ca 60 personer kommer ner på ett bra sätt i goda vänners lagvisst ibland får man dra ut viktig information, men jag gör nästan alldrig felDagen före D ca 05.00 ringer min mobil, min fru som är luttrad skriker det är inbrott i din butik av en råtta ha ha.när jag svarar är det min kompis Leffe som frågar var vi är (jag ljuger inte om jag säger att sömnig är förnamnet)Det är Onsdag och vi åker i morgon..... var är duJag står på Arlanda tog en Taxi för en tusenlapp .... men det gör inget, tar en taxi hem ....sedan gör vi samma i morgon ps det är lite folk här men nu vet jag det till i morgon så blir det ingen överraskning. Citera
Bygert Postat 18 december 2010 Postat 18 december 2010 I brist på bättre kanske det går bra med en bild på när jag hämtar akvarium? Citera
PatriksS Postat 18 december 2010 Postat 18 december 2010 Jag drar en tillsjälvklart om gregerhan blev lagom glad över den förrajag sa att man blir stark över motgångarMånga vet att jag är Reseproffs arrangör av Interzoomässanbrukar se till att ca 60 personer kommer ner på ett bra sätt i goda vänners lagvisst ibland får man dra ut viktig information, men jag gör nästan alldrig felDagen före D ca 05.00 ringer min mobil, min fru som är luttrad skriker det är inbrott i din butik av en råtta ha ha.när jag svarar är det min kompis Leffe som frågar var vi är (jag ljuger inte om jag säger att sömnig är förnamnet)Det är Onsdag och vi åker i morgon..... var är duJag står på Arlanda tog en Taxi för en tusenlapp .... men det gör inget, tar en taxi hem ....sedan gör vi samma i morgon ps det är lite folk här men nu vet jag det till i morgon så blir det ingen överraskning.Hihihi, håll inte tillbaka, keep it coming!! Citera
Hirez Postat 18 december 2010 Postat 18 december 2010 Men fan, att han inte tyckte om första historien fattar jag inte!Vilken hjälte! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.