Gå till innehåll

En tråd om missöden


Akvarielagret

Rekommenderade inlägg

Det får ju mig att resa frågan, vilken beredskap har handlare för "alla eventualiteter"?

Det är ju inte troligt att en handlare står och faller med att en pump slutar fungera eller så, men strömavbrott är ju inte helt omöjliga. Självklart är det ingen höjdare om saker går sönder och man inte är där, men handlare till skillnad från hobbyister (?) torde ju ha fler att ersätta den trasiga enheten med. Det pratas på olika ställen i forumet om exempelvis UPS'er för avbrottsfri elleverans. Hur vanligt är det att en sådan finns, eller ett reservkraftverk, tex en bensin/diesel generator?

Är det för off-topic får någon mod bryta ut frågan ur tråden och göra något nytt av den.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

greger min vän

jag är ett vittne nära dig

greger sa att han hade en nära döden upplevelse.

var han full nej

åt han svampar nej

rökte han olagliga droger nej

gillar han fiskar ..... lite för mycket

vad hände,,,,,,,, butiken är stängd o Leffe kan äntligen börja arbeta

för att öka spänningen dom har Stenfiskar .......... men det har Leffe redan glömt.

Leffe ska nu göra rent ett extra skitigt akvarium.

vad skulle nu kunna hända .......

och det händerLeffe får ett stick i fingret ......... livet seglar förbi ..... tror han var missnöjd för något, ska jävlar i mig inte dö ...... alla intriger ska klaras upp innan.

som en navy seals suger han tag i första sladden att strypa blodtillförseln

det blir en luftpump

självklart ramlar den ner i ett akvarium

nu är allt svart i lokalen

som tur är finns en liten skitlampa

Leffe knyter snabbt fast luftpumpen på armen och vandrar som ensam överlevare ut i lokalen

fisken det var en kaninfisk.......stenfisken den hade Pu flyttat för länge sedan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

greger min vän

jag är ett vittne nära dig

greger sa att han hade en nära döden upplevelse.

var han full nej

åt han svampar nej

rökte han olagliga droger nej

gillar han fiskar ..... lite för mycket

vad hände,,,,,,,, butiken är stängd o Leffe kan äntligen börja arbeta

för att öka spänningen dom har Stenfiskar .......... men det har Leffe redan glömt.

Leffe ska nu göra rent ett extra skitigt akvarium.

vad skulle nu kunna hända .......

och det händerLeffe får ett stick i fingret ......... livet seglar förbi ..... tror han var missnöjd för något, ska jävlar i mig inte dö ...... alla intriger ska klaras upp innan.

som en navy seals suger han tag i första sladden att strypa blodtillförseln

det blir en luftpump

självklart ramlar den ner i ett akvarium

nu är allt svart i lokalen

som tur är finns en liten skitlampa

Leffe knyter snabbt fast luftpumpen på armen och vandrar som ensam överlevare ut i lokalen

fisken det var en kaninfisk.......stenfisken den hade Pu flyttat för länge sedan.

Hahahah, made my day!icon10.gificon10.gif Vilken historia, måste fråga honom närmare vid något tillfälle! :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

greger min vän

jag är ett vittne nära dig

greger sa att han hade en nära döden upplevelse.

var han full nej

åt han svampar nej

rökte han olagliga droger nej

gillar han fiskar ..... lite för mycket

vad hände,,,,,,,, butiken är stängd o Leffe kan äntligen börja arbeta

för att öka spänningen dom har Stenfiskar .......... men det har Leffe redan glömt.

Leffe ska nu göra rent ett extra skitigt akvarium.

vad skulle nu kunna hända .......

och det händerLeffe får ett stick i fingret ......... livet seglar förbi ..... tror han var missnöjd för något, ska jävlar i mig inte dö ...... alla intriger ska klaras upp innan.

som en navy seals suger han tag i första sladden att strypa blodtillförseln

det blir en luftpump

självklart ramlar den ner i ett akvarium

nu är allt svart i lokalen

som tur är finns en liten skitlampa

Leffe knyter snabbt fast luftpumpen på armen och vandrar som ensam överlevare ut i lokalen

fisken det var en kaninfisk.......stenfisken den hade Pu flyttat för länge sedan.

:) :) -skrattar hysteriskt

Fasen, historien är för bra för att ens förnekas :jump:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mer missöden, kul tråd det här...

Det hände sig vid den tiden att den unge innehavaren av en suspekt akvarieaffär, belägen i ett gammalt lager, tyckte det var långt att resa från förorten in till de skumma trakterna kring Lövåsvägen. Han satsade då sina sista besparningar i en liten insatstvåa, belägen en kort bit från affären. Nu var allt frid och fröjd, han fick till och med tid över till ett akvarium hemma... Sagt och gjort, ett akvarium beställdes, stort så det skulle täcka ena väggen i det stora rummet. Okej - klart och nu återstår transporten upp, 4 våningar utan hiss. Aj - då, inget svängrumm i trappan. På telefonen - kranbil kommer. Parkeras inne på gräsmattan. Två lite ovesäntliga faktum förträngs (det var igentligen 3 - se senare). Det var höst, regn och gräsmattan var nylaggd. Det var de två första realiteterna. Efter enligt alla regler ha pallat upp stödbenen gick lyftet. Aj då - vad gör den där stolpen mitt i fönstret, var det ett så gammalt hus? Nåväl vår fagra yngling visste bot på det också och hämntade fogsvansen. Akvariet på plats. Trädgården fixades till och vår yngling kunde njuta av det fina akvariet i många år (tja det var väl i det närmaste 20 tror jag). Visserligen ensam eftersom av någon anledning ansåg många grannar att man inte skulle prata speciellt mycket med personen ifråga....

Senare flyttade våran yngling ut till ett villaområde (inte ensam längre - någon i Umeåtrakten hade inte lyckats att höra alla historier så hon föll för vår hjältes charm). Nu var ynglingen dock erfaren och visste hur man skulle ta sina grannar så han presenterade sig snabbt genom att överladda en sprängsalva och placerade med otrolig skicklighet en 5 kg sten på sin grannes altan.....

För alla er där uppe i vår huvudstad - hoppas han blir kvar där han är nu och inte flyttar en gång till.....

Och ynglingen är inte så ung längre..........

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mer missöden, kul tråd det här...

Det hände sig vid den tiden att den unge innehavaren av en suspekt akvarieaffär, belägen i ett gammalt lager, tyckte det var långt att resa från förorten in till de skumma trakterna kring Lövåsvägen. Han satsade då sina sista besparningar i en liten insatstvåa, belägen en kort bit från affären. Nu var allt frid och fröjd, han fick till och med tid över till ett akvarium hemma... Sagt och gjort, ett akvarium beställdes, stort så det skulle täcka ena väggen i det stora rummet. Okej - klart och nu återstår transporten upp, 4 våningar utan hiss. Aj - då, inget svängrumm i trappan. På telefonen - kranbil kommer. Parkeras inne på gräsmattan. Två lite ovesäntliga faktum förträngs (det var igentligen 3 - se senare). Det var höst, regn och gräsmattan var nylaggd. Det var de två första realiteterna. Efter enligt alla regler ha pallat upp stödbenen gick lyftet. Aj då - vad gör den där stolpen mitt i fönstret, var det ett så gammalt hus? Nåväl vår fagra yngling visste bot på det också och hämntade fogsvansen. Akvariet på plats. Trädgården fixades till och vår yngling kunde njuta av det fina akvariet i många år (tja det var väl i det närmaste 20 tror jag). Visserligen ensam eftersom av någon anledning ansåg många grannar att man inte skulle prata speciellt mycket med personen ifråga....

Senare flyttade våran yngling ut till ett villaområde (inte ensam längre - någon i Umeåtrakten hade inte lyckats att höra alla historier så hon föll för vår hjältes charm). Nu var ynglingen dock erfaren och visste hur man skulle ta sina grannar så han presenterade sig snabbt genom att överladda en sprängsalva och placerade med otrolig skicklighet en 5 kg sten på sin grannes altan.....

För alla er där uppe i vår huvudstad - hoppas han blir kvar där han är nu och inte flyttar en gång till.....

Och ynglingen är inte så ung längre..........

MVH Lasse

Rätt eller fel spelar inte så stor roll

bara du har den bästa Advokaten

Ang stenen ............. Fore

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag drar en till

självklart om greger

han blev lagom glad över den förra

jag sa att man blir stark över motgångar

Många vet att jag är Reseproffs arrangör av Interzoomässan

brukar se till att ca 60 personer kommer ner på ett bra sätt i goda vänners lag

visst ibland får man dra ut viktig information, men jag gör nästan alldrig fel

Dagen före D ca 05.00 ringer min mobil, min fru som är luttrad skriker det är inbrott i din butik av en råtta ha ha.

när jag svarar är det min kompis Leffe som frågar var vi är (jag ljuger inte om jag säger att sömnig är förnamnet)

Det är Onsdag och vi åker i morgon..... var är du

Jag står på Arlanda tog en Taxi för en tusenlapp .... men det gör inget, tar en taxi hem ....sedan gör vi samma i morgon ps det är lite folk här men nu vet jag det till i morgon så blir det ingen överraskning.:lalalalala:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag drar en till

självklart om greger

han blev lagom glad över den förra

jag sa att man blir stark över motgångar

Många vet att jag är Reseproffs arrangör av Interzoomässan

brukar se till att ca 60 personer kommer ner på ett bra sätt i goda vänners lag

visst ibland får man dra ut viktig information, men jag gör nästan alldrig fel

Dagen före D ca 05.00 ringer min mobil, min fru som är luttrad skriker det är inbrott i din butik av en råtta ha ha.

när jag svarar är det min kompis Leffe som frågar var vi är (jag ljuger inte om jag säger att sömnig är förnamnet)

Det är Onsdag och vi åker i morgon..... var är du

Jag står på Arlanda tog en Taxi för en tusenlapp .... men det gör inget, tar en taxi hem ....sedan gör vi samma i morgon ps det är lite folk här men nu vet jag det till i morgon så blir det ingen överraskning.:lalalalala:

Hihihi, håll inte tillbaka, keep it coming!!:skal

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...