stigigemla Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Du kan nog inte räkna med att ha någon mer fisk än tomatclownerna i karet.De försvarar sin anemon mot betydligt större fiskar i det vilda.
Grubbelmuz Postat 12 maj 2011 Författare Postat 12 maj 2011 Ok, någon som har ett bra tips på hur man fångar in dom?Går knappt att putsa rutan i karet utan att man får rejäla hugg på handen..
stigigemla Postat 13 maj 2011 Postat 13 maj 2011 Om de beter sig normalt dyker de ned i anemonen när en håv kommer i vattnet. Om du inte är allergiker kan du fösa ut dem ur anemonen med handen. Det som krävs är att du kommer åt att stryka anemonens fot med fingrarna. Så får du över slem från anemonen på fingrarna och den bränner inte sitt eget slem. Men har du fått någon antydan till reaktion när du bränt dig på koraller eller anemoner skall du inte försöka.
Grubbelmuz Postat 13 maj 2011 Författare Postat 13 maj 2011 Jo det kan jag tänka mig, men kommer nog se till att fånga in dom under nästa vecka och byta ut dom imot 2st "nemo" clowner. Dom borde vara mindre aggro en deras kusiner.
stigigemla Postat 13 maj 2011 Postat 13 maj 2011 Occelaris brukar vara mycket lugnare. Men det är ingen garanti att det går bra med fler fiskar i karet. Du får planera noga.
Majki01 Postat 13 maj 2011 Postat 13 maj 2011 Det varierar nog. Min clown "nemo"Sover i ett par skivor på en sten direkt jag närmar mig handen så går hon på stor attack. Biter så mycket hon kan. Sent from my iPhone using Tapatalk
stigigemla Postat 13 maj 2011 Postat 13 maj 2011 Mot andra fiskar är nog occelaris oftast lugnare. Men alla clowner biter i händer om de har lagt ägg.
Grubbelmuz Postat 27 juli 2011 Författare Postat 27 juli 2011 Har någon tips på hur man fångar in krabbor?Nu har min fina hysterix blivit helt uppäten av en till början liten krabba som nu är i storleken av en 5-krona. Den har under sin tid i karet dödat en maxima och nu ertappade jag den med hysterixen som är helt rensad på sina polyper... Nu måste den bort!
Leif Holmqvist Postat 28 juli 2011 Postat 28 juli 2011 Hej. jag kan rekommendera en lite fällasom heter X-terminator. har fångat bådekrabbor och framförallt min mantisräkasom käkade invånare för flera tusen.
Grubbelmuz Postat 21 december 2011 Författare Postat 21 december 2011 Bild på 540 som är i katastrof läge!
Trollsvans Postat 21 december 2011 Postat 21 december 2011 "katastrofläge" = lite alger, eller är det andra problem?
Grubbelmuz Postat 21 december 2011 Författare Postat 21 december 2011 Algerna är inte fina men problemet ligger i mina värden som är i botten
Trollsvans Postat 21 december 2011 Postat 21 december 2011 Vad har du för värden, vilka tillsatser/salt etc kör du med, och vilka rutiner har du kring det?
PBM: Postat 8 januari 2012 Postat 8 januari 2012 Hej MartinDu har bytt upp dig ser jag ... Trevligt 540l det är ju lite skilnad mot RSM:t.Hoppas du får rätsida på dina vattenvärden, hur länge har du haft karet igång?.
Rekommenderade inlägg