Gå till innehåll

Ny LS i Befintlig miljö!


jetstar

Rekommenderade inlägg

Har en fråga här!

om man har ett inkört kar med invånare och LS kan man då köpa mer LS på ett annat zoo och lägga direkt i för att få lite olika varianter på invånare?? eller måste man göra nåt med den nya stenen innan? är helt ny på salt men tänker lära mig:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Det skall inte vara några problem så, lägg dock inte i allt för mycket på samma gång. En eller två stenar åt gången. Genom att lägga i ny LS riskerar du att släppa in fosfat i karet om saker har dött på vägen till sverige.

//Reuben

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick en förgiftning härom dagen som höll på att döda allt i mitt akvarium. Som tur var dog bara två frökenfiskar, men jag fick byta allt vatten och ha allt levande i ett litet kar under tiden. Det kan ha berott på att jag la i en nyinköpt ls. Så jag har lärt mig att låta all ls ligga i ett separat kar i någon vecka innan introduktion. Skulle aldrig riskera det igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga här!

om man har ett inkört kar med invånare och LS kan man då köpa mer LS på ett annat zoo och lägga direkt i för att få lite olika varianter på invånare?? eller måste man göra nåt med den nya stenen innan? är helt ny på salt men tänker lära mig:-)

Det beror på hur länge stenen har legat i handlarens kar. Där jag köper ls kör handlaren sin salu-ls i samma vattensystem som ett eller flera kar. Har inte haft problem med att introducera ny sten därifrån. Förutsatt givetvis att stenen har gått in sig 4-5 veckor hos handlaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...