Ouscazz Postat 14 mars 2011 Postat 14 mars 2011 Kul med tillväxt Patrik. Kör i lite phytoplankton så får du ännu mer fart på korallerna. Matar du Caulastrean något?
Tengan Postat 15 mars 2011 Författare Postat 15 mars 2011 Kul med tillväxt Patrik. Kör i lite phytoplankton så får du ännu mer fart på korallerna. Matar du Caulastrean något?Japp, kör med phytoplankton 1-2ggr/v.Caulastrean och anemonen får även dom mat med ungefär samma mellanrum, på en av bilderna ovan ser du faktiskt när Caulastrean äter
Tengan Postat 15 mars 2011 Författare Postat 15 mars 2011 Mats - bifogat lite bilder på matning av Caulastrean Slänger med lite SPS-bilder tagna under matning också; kul att se även deras polypreaktion när mat frigörs i vattnet!
Stensson Postat 30 mars 2011 Postat 30 mars 2011 De dära ser mogna ut för fraggning Hur gick det med stenen förresten?
Ouscazz Postat 30 mars 2011 Postat 30 mars 2011 De dära ser mogna ut för fraggning Hur gick det med stenen förresten?Tengan har inte tid med dig Poddy, han sitter och håller koll på tillväxten.
Stensson Postat 30 mars 2011 Postat 30 mars 2011 haha, 24/7E saltvattensträff i Tranås på söndag.Kommer du mats, ni har lika långt ungefär.
Tengan Postat 31 mars 2011 Författare Postat 31 mars 2011 It´s a date Poddy!Fragglar från zooas och Pavona Cactus väntar på leverans Mats - det är ju bara 30 mil, och det ska bli finväder, biketime?
Tengan Postat 31 mars 2011 Författare Postat 31 mars 2011 Vad vet Poddan om Heckel?Förmodligen inte ett smack! Vore kul om du dyker upp på söndag tycker vi Mats!
Stensson Postat 31 mars 2011 Postat 31 mars 2011 :-) Haha.Du e välkommen Mats. Kommer du inte så snackar vi skit om dig och din gubbmoped iaf.
Tengan Postat 31 mars 2011 Författare Postat 31 mars 2011 :-) Haha.Du e välkommen Mats. Kommer du inte så snackar vi skit om dig och din gubbmoped iaf.
Ouscazz Postat 31 mars 2011 Postat 31 mars 2011 :-) Haha.Du e välkommen Mats. Kommer du inte så snackar vi skit om dig och din gubbmoped iaf.Haha.. varför ändra på gamla rutiner?Näe, ligger hemma och e jävligt ynklig.. tror jag har åkt på nå'n slags elak flunsa... känns iaf som om någon har dragit en skitig hovrasp genom halsen på mig.. feber och elände... föda barn är ingenting jämfört med det här..
Tengan Postat 31 mars 2011 Författare Postat 31 mars 2011 Haha.. varför ändra på gamla rutiner?Näe, ligger hemma och e jävligt ynklig.. tror jag har åkt på nå'n slags elak flunsa... känns iaf som om någon har dragit en skitig hovrasp genom halsen på mig.. feber och elände... föda barn är ingenting jämfört med det här..Krya på dig - en manlig förkylning är inget att leka med...Du får sikta på nästa träff som blir här uppe i fjollträsk istället
Tengan Postat 6 april 2011 Författare Postat 6 april 2011 Då var det äntligen dags för en liten uppdatering av karet, har tyvärr stått lite stilla på senaste tiden pga tom peng pung...Var förbi Stensson i helgen som var för en miniträff nördar emellan och fick med mig lite nytt hem.- Osmolator från Kina- Refraktometersamt ett par fraggar:- 1 st Euphyllia Paradivisa (tror jag, eller är det kanske paraancora?)- 1 st Blastomussa wellsi- 3st fraggar av olika ZooanthusKastar med ett par bilder på nyförvärven samt på Pavona Cactus som äntligen börjar bli snygg i färgen igen efter nässelkriget, samt på Hysterix som börjar skjuta iväg riktigt riktigt bra nu
Ouscazz Postat 7 april 2011 Postat 7 april 2011 Snyggt där Patrik!Lite avis på din Blastomussa... kollade på en helröd liten Blastomussa på ZG men slog baklänges när jag hörde priset så det fick vara..
Tengan Postat 7 april 2011 Författare Postat 7 april 2011 Snyggt där Patrik!Lite avis på din Blastomussa... kollade på en helröd liten Blastomussa på ZG men slog baklänges när jag hörde priset så det fick vara..Yes, den är riktigt snygg Vi sa väl att du skulle ha kommit på träffen, såhär går det när man stannar hemma hehe
blackizzz Postat 9 april 2011 Postat 9 april 2011 Nu får du skynda dig och lägga upp lite bilder på "nykomlingen" ;-PEdit: annars gör jag det åt dig ;D
Tengan Postat 9 april 2011 Författare Postat 9 april 2011 Nu får du skynda dig och lägga upp lite bilder på "nykomlingen" ;-PEdit: annars gör jag det åt dig ;DHehe, gör det du Just nu sitter den UNDER den vänstra pelaren o samlar mod att komma fram, tar väl ett par dagar misstänker jag... Tålamod heter det va?
blackizzz Postat 9 april 2011 Postat 9 april 2011 Hehe, sitter i alla fall på rätt pelare Aja, här kommer bilden =P, (visst, det "kanske" är på den som var i yashan, men, fick inte någon bra bild på din =( )Lycka till med den, och hoppas den färgar ut lika fint som den i yashan =D
Tengan Postat 9 april 2011 Författare Postat 9 april 2011 Hehe fint Den har faktiskt redan färgat helt ok men gömmer sig inne under röset...Ingen panik alls, bara vänta ut den jäkeln!
Rekommenderade inlägg