Laggeman Postat 19 december 2011 Författare Postat 19 december 2011 Vadslagningen är hög här i Bohus MVH LasseJag kom på att jag inte rapporterat om temperaturen i rampen genom att suga kontra trycka luften igenom flänsarna.Jag erkänner mig slagen, tempen skiljer ca 3 grader i mitt rätt så ovetenskapliga test eftersom jag plockat loss sensorn mellan mätningarna och inte mins om jag satt den på samma ställe eller ej, men jag anser det ändå bevisat att i min ramp så blir kylingen bättre om man trycker luften ned genom flänsarna än tvärtom. Citera
Laggeman Postat 19 december 2011 Författare Postat 19 december 2011 På tal om flänsar, Lasse kommer du förbi något under julhelgerna? Citera
Laggeman Postat 16 februari 2012 Författare Postat 16 februari 2012 Idag har rampen varit igång i ett år och jag kan sammanfattningsvis bara säga att jag är extremt nöjd med den. Svalare i karet och rummet, lägre elräkning, slippa byta ljuskälla och fortsatt bra tillväxt på alla koraller och musslor. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.