Gå till innehåll

72-LED CREE-bygge - 216W DIY


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Lite nytt är på G med rampen.

Mina 3st 140mm Fractal Design-fläktar har landat och inväntar nu en akrylskiva som skall kapas, limmas och eventuellt lackas invändigt så det smälter ihop designmässigt med sargen.

Har just lagt en beställning på 3st han- och honkontakter jag visade i första inlägget, dock inte från Elfa, utan från Electrokit i Malmö. De hade dem på lager till skillnad från Elfa, och dessutom kostade de bara en tredjedel ungefär. :)

Nu blir det några dagars väntan innan jag får hem dem, så tills dess får det gå som det gjort en tid nu, lider inte av det, men det ser ju lite småtråkigt ut som det gör, för att inte tala om reaplanen som kyler flänsen för tillfället. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 253
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

På vägen hem idag körde jag förbi Bauhaus och köpte två akryl-skivor till, en som ska bli en låda till driversen, kom på att det blir billigast så. :)

Den andra skivan blir locket där fläktarna ska monteras i över rampen.

Nu väntar jag bara på att svärfar ska komma hem från Thailand så jag kan få tillgång till verkstaden och en såg att kapa upp lite plastbitar i...

När lådan till driversen, locket till rampen samt kontakterna är på plats så är det "bara" spegelplexin kvar.

Fick ett mail idag att mina delar från Elektrokit har skickats iväg, så med lite tur ligger de i lådan imorrn. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så sant så Hansson!

Fick hem mina kontakter igår så nu kan jag iaf få rätt på den biten.

Tyvärr lär det dröja tills tidigast nästa helg innan jag kommer åt en verkstad så jag kan kapa upp plexin så den kan komma på plats, men när det väl är klart så kommer det nya bilder på bygget. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Liten uppdatering.

Svärfar åker till öland i helgen, så jag kommer inte åt verkstaden ännu. Kontakterna har provmonterats i sargen och sitter fint, men nu saknar jag bara ett stycke kabelstrumpa i typ 5-10mm. Har hittat på Kjell & Co, men som minst för 20mm, det blir lite för stort.

Hade även behövt hitta en bit krympslang till ändarna. Delarna jag hade i bra-o-ha lådan var alldeles för stora tyvärr...

Elfa är inget alternativ då det kostar allt för mycket att skicka hem delarna.

Någon som har tips på butik eller webshop med rätt delar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Liten uppdatering.

Svärfar åker till öland i helgen, så jag kommer inte åt verkstaden ännu. Kontakterna har provmonterats i sargen och sitter fint, men nu saknar jag bara ett stycke kabelstrumpa i typ 5-10mm. Har hittat på Kjell & Co, men som minst för 20mm, det blir lite för stort.

Hade även behövt hitta en bit krympslang till ändarna. Delarna jag hade i bra-o-ha lådan var alldeles för stora tyvärr...

Elfa är inget alternativ då det kostar allt för mycket att skicka hem delarna.

Någon som har tips på butik eller webshop med rätt delar?

Tror jag har.. Har köpt ett blandpaket på Kjell om jag mins rätt.

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?expandlineno=162040000,3&catalog=180149&path=97000000,159500000,162000000,162040000

Som minst har de 20mm's strumpa, det blir för stort. Jag har kollat både där, på Classe och gjort en google-sökning på svenska sidor. Det kom upp ett par olika alternativ, men inget som verkar vara smidigt och bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

-Det händer mycket spännande i grannkommunen konstaterade jag i går natt när jag inte kunde sova.

-Läste hela tråden...och nu är jag smittad :-)

Ser fram emot lite mer bilder snart...sen jäklar kommer nog lödkolven sättas på värmning även i Eslöv :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

-Det händer mycket spännande i grannkommunen konstaterade jag i går natt när jag inte kunde sova.

-Läste hela tråden...och nu är jag smittad :-)

Ser fram emot lite mer bilder snart...sen jäklar kommer nog lödkolven sättas på värmning även i Eslöv :-)

Har du vägarna förbi så är du välkommen, så länge som jag är hemma och inte är upptagen med annat. :)

Hallå Jimmy

Kolla på Bauhaus, har för mig att de har mindre storlekar på krympslang till rimlig peng.

Tjena Björn, ska ta och kolla upp ditt tips, kör förbi redan imorrn tror jag. :)

Tack för tipset!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet var man får tag i krympslang för tre C-batterier i bredd, ska bygga nya batterier i Trilobiten.

Kan tyvärr inte hjälpa dig där, men jag tror att det finns i butiker som säljer delar till RC-bilar och -flyg. Finns ju de som bygger sina egna accar...

Hur har du löst kylningen på din DIY Led Jimmy?

Sitter och skissar på en ramp med 96 cree nu. 70x50 cm.. funderar hur ja ska göra med kylingen..

I dagsläget är det 2st 120mm som går på 6V, men de låter ändå som ett reaplan. Slutliga lösningen är 3st 140mm Fractal Design på 600rpm/9dB. Har testat dem och de kommer inte att höras när de väl är igång.

Vill du slimma designen ytterligare så finns det 120mm som är endast 12mm tjocka här tex.

Hmm, nu när jag kollar på den sidan så ser jag att de har sleeve-kit även där... :smiley9: Och jag som tyckte att jag letat överallt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Drivers ska in i en separat låda och hänga ner på baksidan av karet om jag får det som jag vill, och kopplingen till rampen sker med två sådana här från Elfa:

4224393-01.jpg

samt en

4224403-01.jpg

Kabelsn sleevas och får krympslang i änden för finishens skull.

Finns för upp till 8 ledare.

vad hette dessa ? har letat som en galning efter dom nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...