a.nilson Postat 27 april 2011 Författare Dela Postat 27 april 2011 Visst det funkar ypperligt med orginal kontrollern, 80-85% är väldigt mycke jag skulle sänka till 55-60% och sakta öka 1-2% i veckan max.Nu har jag tagit det väldigt lungt med att öka ljusstyrkan sista tiden, när jag fick cyano i gruset så sänkte jag 15% o ligger nu på 65% vitt 55% blått och ökar väldigt sakta.Sänkte i morse till 50% rakt över mest för o testa. Men kommer göra en omstart av karet ihop med biopellets eller först köra en kickstart även där efter att allt levande fått flytta till det stora karet. Omstarten beror på att jag ska göra allt "bläckfisksäkert". Sen gillar jag inte den tillfälliga Aqua scapen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 30 april 2011 Författare Dela Postat 30 april 2011 Biopellets är inkopplat nu, börjar med 200ml sen får vi se. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 1 maj 2011 Dela Postat 1 maj 2011 Skulle vara trevligt med en helbild på karet, med belysning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
chelmon Postat 1 maj 2011 Dela Postat 1 maj 2011 hej anders vad är det för prislapp på modulerna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 1 maj 2011 Dela Postat 1 maj 2011 hej anders vad är det för prislapp på modulerna?Hej Priset skiljer sig lite åt beroende hur många enheter man köper, men kolla priserna på denna sida http://www.reefgeek.com/lighting/LED_Lighting/AquaIllumination_Sol_LED_Light_Systems/ Därifrån köpte ja o allt var väldigt smidigt, men räkna med att du får betala Tullavgift på belysningen om du inte har en jäkla tur. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 1 maj 2011 Författare Dela Postat 1 maj 2011 Skulle vara trevligt med en helbild på karet, med belysning.Inte mycket att fota nu när det håller på att göras om. Nån gång i nästa vecka ska det kunna vara klart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 1 maj 2011 Dela Postat 1 maj 2011 Blir det någon bläckfisk?Gillar special akvarium mer och mer. Visst är SPS och LPS kar fina men jag och koralldjunglar fungerar inte Djur är helt enkelt roligare...//Danielj Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 1 maj 2011 Författare Dela Postat 1 maj 2011 Blir det någon bläckfisk?Gillar special akvarium mer och mer. Visst är SPS och LPS kar fina men jag och koralldjunglar fungerar inte Djur är helt enkelt roligare...//DanieljKlart det blir bläckfisk!! Karet är köpt enbart pga av det. Skulle tro nån gång i mitten av maj eller liknande. Har lite många bollar i luften just nu, det ska fixas i hus o trädgård, förbereda inför vår dotter som kan komma närsom samt att 2 akvarium ska skötas osv. Så allt tar den tid det tar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 3 maj 2011 Författare Dela Postat 3 maj 2011 Då har det möblerats om bland stenen o nån enstaka korall får bo kvar. Imorgon åker sanden i o inkörning påbörjas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 4 maj 2011 Dela Postat 4 maj 2011 Trevligt ...., blir lite nyfiken på Bläckfisken du ska ha i karet, vad är det för sort o vilka djur o fiskar kan man ha ihop med den.Är det en eller flera bläckisar du ska ha i karet, måste bli en special beställning på bläckfisken då för det finns väl inte hemma normalt sett. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 4 maj 2011 Författare Dela Postat 4 maj 2011 Trevligt ...., blir lite nyfiken på Bläckfisken du ska ha i karet, vad är det för sort o vilka djur o fiskar kan man ha ihop med den.Är det en eller flera bläckisar du ska ha i karet, måste bli en special beställning på bläckfisken då för det finns väl inte hemma normalt sett.Tänkte försöka med en 8-armad i första hand. Tror inte man kan ha så mycket annat ihop med den. Om inte det funkar så blir det 2 sepia. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 3 juni 2011 Dela Postat 3 juni 2011 Är lite nyfiken hur det går med bläckfisk o lyse... O gärna någon bild. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 4 juni 2011 Författare Dela Postat 4 juni 2011 Är lite nyfiken hur det går med bläckfisk o lyse... O gärna någon bild. Karet är under inkörning fortfarande då jag inte kört med kickstart o fick inte riktigt ordning på biopellets ännu. Bläckfisken beräknas om ca2-3v. Belysningen är jag skitnöjd med. Funderar på att så småningom även skaffa det över det stora. Ska försöka hinna med att ta bild ihelgen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 4 juni 2011 Dela Postat 4 juni 2011 Tjena anders. Jag undrar bara ifall fläktarna låter mycket ifrån ljusramperna. Ha det gott Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 4 juni 2011 Dela Postat 4 juni 2011 Jag håller med ang Belysningen den är kanon, 100%nöjd.Alofstrand: Fläktarna från modulerna är knäpptysta det ända du märker av är att det fläktar om överdelen när den är igång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 4 juni 2011 Författare Dela Postat 4 juni 2011 Kan inte mer än hålla med. Min ATI 6x80w tyckte jag var tyst men den låter som en bulstervagn iförhållande med LED:n. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 11 juni 2011 Författare Dela Postat 11 juni 2011 Hade en cyano-explotion tills för en vecka sen. Belysningen har varit väldigt lågt ställd i en vecka nu pga månljuset i då försvann allt. Har varit helt fritt från cyano nu i 3 dagar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 14 juni 2011 Författare Dela Postat 14 juni 2011 bild på den tillfälliga "scapen" eller i östa stenen. jag ska möblera om nu veckan så att bläckfisken har lite fler ställen att göma sig på osv.ljuset står på 39% vit o 40% blå. (har inte haft tid att göra rent rutorna efter algexplotionen) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 14 juni 2011 Dela Postat 14 juni 2011 Läckert! Har du någon mer bild när det är olika styrka på de olika ramperna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 14 juni 2011 Författare Dela Postat 14 juni 2011 jag kan ta nån bild ikväll när den dimmar ner alt när den är på mån ljus. 3% blått 0%vitt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 14 juni 2011 Dela Postat 14 juni 2011 Hej AndersJag ser på bilden med modulerna att du har satt dit stödbenen på ramen .... Varför?, dom behövs ju inte när du har den hängande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 14 juni 2011 Författare Dela Postat 14 juni 2011 hade dom inte hängande innan, så dom åker av inom kort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 14 juni 2011 Författare Dela Postat 14 juni 2011 belysning 2%vit 4%blå Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 14 juni 2011 Dela Postat 14 juni 2011 Ser riktigt bra ut kompis !!!Får komma på besök snart igen!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 14 juni 2011 Författare Dela Postat 14 juni 2011 alltid välkommen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.