Gå till innehåll

Anders nya Optiwhite kar


a.nilson

Rekommenderade inlägg

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Du gör oss galna!!! Vi VILL ha bilder hehe =)

Har du tänkt skaffa en GHL nu så att du kan ha blixtar? =P Nice, men dyrt...

Du kan ju styra ALLT i karet med den ju =)

Har ingen GHL men jag har "åskstorm" nån gång då o då. Jag har ställt in belysningen på så jag har 10% chans på blixtar/dygn nu, mest för att testa.

Just nu är det inte mycket att fota då det inte ser nåt vidare ut då korallerna inte klarade flytten o så. Men det kommer när det börjar likna nåt igen. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice, nice =) Får hoppas att mitt DIY funkar lika fint =D, gillar du styrfunktionerna AI controllern erbjuder/ har du möjlighet att koppla den till datorn?

Ok, det får duga, men allra senast nästa helg =P annars tvingar jag någon våldgästa dig och fota =P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice, nice =) Får hoppas att mitt DIY funkar lika fint =D, gillar du styrfunktionerna AI controllern erbjuder/ har du möjlighet att koppla den till datorn?

Ok, det får duga, men allra senast nästa helg =P annars tvingar jag någon våldgästa dig och fota =P

Finns uttag på controllern för mini usb. När man väl lärt sig den så är den ganska lätt att arbeta med. Ska leta lite på nätet om dom har färdiga program att ladda ner till den.

Ska försöka fixa nåt videoklipp eller bilder med belysningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen GHL men jag har "åskstorm" nån gång då o då. Jag har ställt in belysningen på så jag har 10% chans på blixtar/dygn nu, mest för att testa.

Just nu är det inte mycket att fota då det inte ser nåt vidare ut då korallerna inte klarade flytten o så. Men det kommer när det börjar likna nåt igen. :)

Man behöver inte någon GHL-dator för att ställa in Åska,Moln samt Regniga dagar, kontrollern som följer med har alla dessa funktioner plus allt för att styra ljuset, men det är klart med en GHL så kan ju en massa annat styras.

Jag vill också se bilder ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta det lite försiktigt med styrkan på ljuset så du inte krämar på för mycket, jag höjde troligtvis lite väl mycket under en period och hadde en topp på 75%

På det vita ljuset o kiselalger samt cyano var inte sena med att dyka upp.

Så börja försiktigt o öka långsamt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man behöver inte någon GHL-dator för att ställa in Åska,Moln samt Regniga dagar, kontrollern som följer med har alla dessa funktioner plus allt för att styra ljuset, men det är klart med en GHL så kan ju en massa annat styras.

Jag vill också se bilder ...

nån ghl lär det inte bli ändå. funkar bra med orginalet. ska prova sänla styrkan på ljuset. tror den står på 80 eller 85% nu.

kommer bilder när jag "fixat" till det lite. ev ska en kompis till mig filma både solupp/ned gång samt skummaren då jag inte fått det att funka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nån ghl lär det inte bli ändå. funkar bra med orginalet. ska prova sänla styrkan på ljuset. tror den står på 80 eller 85% nu.

kommer bilder när jag "fixat" till det lite. ev ska en kompis till mig filma både solupp/ned gång samt skummaren då jag inte fått det att funka.

Visst det funkar ypperligt med orginal kontrollern, 80-85% är väldigt mycke jag skulle sänka till 55-60% och sakta öka 1-2% i veckan max.

Nu har jag tagit det väldigt lungt med att öka ljusstyrkan sista tiden, när jag fick cyano i gruset så sänkte jag 15% o ligger nu på 65% vitt 55% blått och ökar väldigt sakta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...