Gå till innehåll

Anders nya Optiwhite kar


a.nilson

Rekommenderade inlägg

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ett lite tips om du skall ha en bläckfisk. De är fena på att rymma men om du runt kanten på akvariet (förutsätter att du har en övre ram) fäster en sådan där turfmatta som man har exempelvis i dörrar. Typ plast som liknar konstgräs. De flesta bläckfiskar hatar att lägga sina armar på ett sådant underlag och man kan faktiskt ofta ha dem när det är normala förutsättningar utan täckglas. Men blir de stressade eller skrämda så kan de överbrygga obehaget och rymma.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett lite tips om du skall ha en bläckfisk. De är fena på att rymma men om du runt kanten på akvariet (förutsätter att du har en övre ram) fäster en sådan där turfmatta som man har exempelvis i dörrar. Typ plast som liknar konstgräs. De flesta bläckfiskar hatar att lägga sina armar på ett sådant underlag och man kan faktiskt ofta ha dem när det är normala förutsättningar utan täckglas. Men blir de stressade eller skrämda så kan de överbrygga obehaget och rymma. MVH Lasse
Detta är precis vad som är gjort. :)Dock haft lite problem med att hitta en bra lösning på att säkra avrinningen. Som jag tänkt o skaffat delar till är: 3 stag som limmas på insidan av kammaren o ovan dom vilar sen en 8mm tjock glasskiva med samma "dörrmatta" som ramen på karets ovansida fått. Returören kommer jag göra om i morgon till nåt liknande strilrör.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad spännande med en bläckfisk! Hoppas den anpassar sig bra. Hur stor är den när du får den? Var köper du den?

hoppas jag med. kan ärligt säga att jag inte den blekaste om hur stor en är. har beställt den via Håkanstorp zoo.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kallt me bläckfisk! Kan du ha vilka fiskar o djur du vill tillsammans med den eller?

Mvh Ola

tvivlar på att det går att ha vad som med den, men testa kan man ju (om inte annat måste ju den ha mat). :ler:

just nu går där en kjesare o inte har en aning om vad som kommer att bli hans/hennes "rumskamrat".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju bra att du får dubbelkolla och trippelkolla allt nu, men vi stackare som bara väntar på en rapport och bilder på den nya krabaten, vi lider... :x
Jag har längtat o planerat detta sen november, så gissa vem som längtar mest.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...