Gå till innehåll

Grotech - The large TEC III package


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

Det blir ju lätt så när det är kul ämnen... :)

Jag har iaf bestämt mig för att beställa en trekanals Grotech med ett Ballingstartkit. Beställningen går iväg i eftermiddag.

Håller med dig Ouscazz, inte mycket kvar av ursprungsfrågan..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OT

Detta fattar inte jag. Vart tar ditt salt vägen? För med balling tillsätter man ju calclum klorid samt natriumkarbonat, som bildar calciumkarbonat och natrium clorid.

Jag byter 10% vatten varje vecka. Men har ändå tyckt att salthalten inte har ändrat sig nämnvärt om jag missat en vecka eller så, Men visst kan ju vara en bra idé om man byter vatten väldigt sällan. Men det är ju knappast bökigt att hinka ur nån liter vatten och ersätta med osmos vatten om salthalten ökar lite, Och använda den överblivna kanalen till något annat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var beställde du den till slut Ouzcazz? Skulle vara kul att höra när du får den hur de ingående delarna/kemikalierna verkar mm

Jag har beställt en trekanals Grotech från Drakfisken. Jag brydde mig inte om kitet med Balling- tillsatserna från DE eftersom det inte gick att få information om vem som tillverkar dem. Jag köper allt annat av Stig i Gemla så fort jag får tid att åka dit upp.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har beställt en trekanals Grotech från Drakfisken. Jag brydde mig inte om kitet med Balling- tillsatserna från DE eftersom det inte gick att få information om vem som tillverkar dem. Jag köper allt annat av Stig i Gemla så fort jag får tid att åka dit upp.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Härligt Mats! Då är du på G när det gäller balling nu, mycket trevligt.

Stig har ett recept på sin butiks sida, om du nu inte redan läst den ett par gånger :)

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt Mats! Då är du på G när det gäller balling nu, mycket trevligt.

Stig har ett recept på sin butiks sida, om du nu inte redan läst den ett par gånger :)

Gott Manne, vi lär nog få anledning att diskutera Balling en och annan timme i framtiden.. :)

Jag har läst Stigs hemsida både framifrån och bakifrån... och har trots detta många frågetecken mellan öronen. Jag tror nog att Stig hjälper mig att komponera ihop vad jag behöver efter mina förutsättningar och de idéer jag har om hur jag vill driva vårt kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Nej, det är precis som att handla hemma, det är hela poängen med EUs inre öppna marknad. Och visst är det prisskillnd i detta fall. (Dock har ju t ex Drakfisken numera helt ok prisnivå för grotechs TEC III m fl.)

Enda korrigeringen som kan ske är att handlare inom EU med stor försäljning mot Sverige ska använda svensk moms istället för det egna landets (alltså i detta fallet 25% istället för tyska 19). Dock sällan man i praktiken "drabbas" av detta. En av få som jag stött på som korrigerar för svensk moms är Amazon.co.uk resp Amazon.de

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läs gärna mitt inlägg ovan angående momsen, annars stämmer det Mats skriver (och i praktiken stämmer det oftast helt och hållet) Om jag minns rätt ska säljaren ta ut svensk moms om säljbeloppet till Sverige överstiger drygt 300 000 per år. Men som sagt, i praktiken betalar du oftast den moms som landet i fråga har..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...