Gå till innehåll

Tips på väggskenor till belysning?


Perk

Rekommenderade inlägg

Sen jag bytte till T5 är hela akvariet i princip täckt av reflektorerna och det är synnerligen jobbigt att få ner en arm eller liknande om man vill underhålla det.

Jag skulle vilja ha en höj- och sänkbar konstuktion så man kan hissa upp allt på en gång.

Är det någon som har tips på någon form av skenor att sätta upp på väggen där belysningen kan glida upp och ner på?

Jag vill inte hänga upp i taket så en sån konstruktionfungerar inte för mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag planerar själv en upphängning i form av två upp-och-ned vända "L" av stål som jag fäster bakom bänken. Gäller bara hitta någon verkstad som kan böja till lite rör åt mig.

För vägg-montage kanske en elfa lösning är en bra början att fundera på. Dock inget "glid" men det kanske kan ordnas med vajer upphängning i konsollerna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Biltema har en just upphängning för cyklar. Och det är ju inte så stor skillnad mellan en cykel och en akvariebelysning eller hur?

Att sätta på väggen? Hittade bara en för takmontering... Har du nån länk eller artikelnr? Å en cykel och en T5 ramp är ju ungefär samma ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...