Gå till innehåll

Pomacanthus imperator är han snäll mot mina koraller ?


mika1516

Rekommenderade inlägg

jag tänker köpa en small imperator och läste lite att den kan bli stor för min 200 l akvarium och kan äta upp visa koralen som jag har:

sarcophyton , skivanemoner olika färger ,discosoma,,capnella grön, olika sinularia sp (odlad),elegance catalaphyllia jardinei ,ricordea florida( 3 färger),fungia (pink edge),zoanthus japansk,,montipora röd,acropora röd,blastomossa wellsi,duncanopsammia euphyllia paradivisa...mm

är ok köpa eller hitta annan kjäsare ,vilka är bra i min kar ?

post-5560-14468921215205_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst kan det funka, men den tar nog garanterat åtminstone något av korallerna, så helt riskfritt är det nog inte.. så frågan är om du är villig att riskera det eller ej.

Detta gäller nog de flesta kejsarna, hade inte vågat med såpass dyra koraller i karet..

bortsett från geniacanthus osv

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tänker köpa en small imperator och läste lite att den kan bli stor för min 200 l akvarium och kan äta upp visa koralen som jag har:

sarcophyton , skivanemoner olika färger ,discosoma,,capnella grön, olika sinularia sp (odlad),elegance catalaphyllia jardinei ,ricordea florida( 3 färger),fungia (pink edge),zoanthus japansk,,montipora röd,acropora röd,blastomossa wellsi,duncanopsammia euphyllia paradivisa...mm

är ok köpa eller hitta annan kjäsare ,vilka är bra i min kar ?

Imperatorn lär ta dina knappar och LPSer kan den också ge sig på. 200 liter är väl i minsta laget för en imperator då den växer och blir stor så småning om. Min har inte rört en enda korall förutom knappar då. Några risk Lpser har jag inte då jag inte vill riskera något. Euphyllia har jag utan problem. Det jag sett är vad gäller min är att den är mkt mer revsäker än en blue face kejsare iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vi få se !!!

*tänk om han äter upp min Catalaphyllia har betalat 1500 kr för den och sen Genicanthus är so där, ...billigast fint 1000 kr.

*sista fråga imperator kommer byta färger ?,för jag vill han ska vara lika som på bilden hela tiden !

post-5560-14468921215496_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack,Slanten !

jag skule köpa den om jag hade minst en kar på 800 liter...,men mina 200l är blir svårt.

*man kan köpa den och beh. tills den blir 12-15cm sen sälja.

*om man köper den small hur stor den är ? 2-3cm...eller,och sen om 4 år är han ca.12cm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja,visst 200L är för liten.

jag tror du hade förut pomacanthus som var ganska sjuk och dog till slut efter 2 veckor,det var du eller ?

Har du köpt annan fisk efter ?

varför har du köpt en imperator om du vet att du har för litet akvarium?

jag har haft imperator tidigare, och de har drabbats av "plötslig imperatordöd".......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en Imperator (som var pytte liten från början) som jag haft i lite drygt ett år, har fortfarande juvenil teckningen. Den har så här långt inte rört mina koraller, men ju större den blir desto svårare blir det att "mätta den. Så jag räknar med att den så småningom kommer att börja äta koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...