Trollsvans Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Kolla på teknikmagasinet, deras 12 dB fläktar kyler skitbra. Har en 140mm vardera till mina 110W maxar, kyler ner dom till 40 grader, och dom är rätt tysta. Citera
Trollsvans Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Mina blev då märkbart tystare, men sen vet jag inte om jag fick måndagsexemplar eller inte. Monterade mina ovanpå en plexiskiva med samma mått som ordinarie täckskiva och ett stort hål utsågat för luftströmmen.Kontakterna behöver fixas till om man ska köra dom fläktarna dock. Annars har Kjell&Co en fläkt, om än något klenare, med samma kontakt. Citera
campokatt Postat 13 februari 2012 Författare Postat 13 februari 2012 Ny sump hämtas i morgon och ny skummare på väg. Kul med lite nytt. Citera
campokatt Postat 15 februari 2012 Författare Postat 15 februari 2012 Har hämtat världens största paket på DHL idag Bubble king dualecone 200.... Citera
campokatt Postat 26 september 2012 Författare Postat 26 september 2012 Dags att ta tag i hobbyn på allvar igen då Jo det blev en ny skummare, funkar toppen.Den har skummat lite dåligt på sistone dock, efter en eller två dagar slutade den suga in skum. Provade att hälla ner varmt vatten i luftinsuget vilket fick igång den nån dag igen. Tog tag i det och skruvade ner pumpen för en ordentlig rengörning och hittade förutom ca 30 små snäckor min saknade Disp.....Hoppas detta löste problemet... Citera
campokatt Postat 3 december 2012 Författare Postat 3 december 2012 Livet leker.Brottas med en del bubbelalger och lite trådalger efter sommarens försummanden. Ganska säker på att det beror på att mitt stim Anthias reducerades från 6 till 1 under denna tid utan att jag hittade några lik att lyfta ur. Som jag skrev tidigare har skummaren varit lite handikappad en liten tid oxå. Så, nu får man slita med att repa alger istället för att vara duktig hela året runt. Ska bättra mig.Tröstade mig med att beställa en MP40wES till. Citera
campokatt Postat 10 december 2012 Författare Postat 10 december 2012 Fin fisk på Korallfisken. Fick bli ett stim Anthias, fem Dispar och fem Squamipinnis. En Chalmon samt en, Imperator juv(jo jag vet att jag säkert får ångra mig men jag kunde inte låta bli, har alltid velat ha en) Citera
campokatt Postat 14 januari 2014 Författare Postat 14 januari 2014 Kan nån bekräfta att detta är en Macrodactyla doreensis?? Citera
Anders_R Postat 14 januari 2014 Postat 14 januari 2014 Jag vågar till nästan 100% bekräfta det. De är inte lätta att få kvar på en plats, de där... Citera
campokatt Postat 17 januari 2014 Författare Postat 17 januari 2014 Och så växer dom till sin dubbla storlek(minst) på tre dagar. Suck, att anemoner växer så fort.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.