nike83 Postat 8 mars 2011 Postat 8 mars 2011 Helt plötsligt ser jag att min Naso står på botten och har vita fläckar! den ser inte pigg ut alls och den "ramlar" nästan där den står! jag har haft fisken i 2 månader och den äter bra, såg dock inte om den käkade tidigare idag. dock har den käkat bra tidigare! någon teori om vad det kan vara för fel på den? Citera
svedalaciklid Postat 8 mars 2011 Postat 8 mars 2011 Vita prick ? Stressad? Svampinfektion? På med uvc o hoppas det hjälper Citera
nike83 Postat 8 mars 2011 Författare Postat 8 mars 2011 Vita prick ? Stressad? Svampinfektion? På med uvc o hoppas det hjälperjag har haft prick tidigare i karet, men detta är mycket större vita fläckar!vet inte riktigt vad som skulle stressa den! har inte gjort några förändringar på sistone. jag kör ozon 24/7 Citera
Reuben Postat 8 mars 2011 Postat 8 mars 2011 Oj det såg inte alls bra ut... Ser verkligen inte ut som vanliga prick, jag skulle iaf ta ut den hur karet och köra den i karantän (stor hink eller något med lite vattenflöde) Citera
magnus1975 Postat 8 mars 2011 Postat 8 mars 2011 Dom brukar få sådana fläckar när dom blir stressade,vanligast hos mindre exemplar. Typ när någon annan fisk jagar dom men det brukar bli bra rätt fort enl. min erfarenhet. Citera
Lasse Postat 8 mars 2011 Postat 8 mars 2011 Håller med Magnus - det är troligtvis deras skrämselteckning- eller "jag mår inte så det speciellt bra"-teckning. Det är nog inte prickarna som är det primära problemet. Kolla om den äter.MVH Lasse Citera
Ted Camenius Postat 9 mars 2011 Postat 9 mars 2011 De vita prickarna är dess naturliga teckning när den är stressad. Tänder du upp karet mitt i natten eller någon annan fisk bråkar med den så byter den till denna teckning på några sekunder.Hursomhels ser den inte ut att må bra men prickarna kan du bortse från. Citera
nike83 Postat 9 mars 2011 Författare Postat 9 mars 2011 tackar för era svar!idag har jag inte sett fisken, och jag antar att den har dött under natten....den har tidigare käkat bra, eller jag har inte uppmärksammat att den har käkat dåligt. Citera
Nordin Postat 12 mars 2011 Postat 12 mars 2011 tackar för era svar!idag har jag inte sett fisken, och jag antar att den har dött under natten....den har tidigare käkat bra, eller jag har inte uppmärksammat att den har käkat dåligt.Sett fisken något mer?, Tråkigt ifall en så fin firre skulle gå(simma) och dö Citera
nike83 Postat 13 mars 2011 Författare Postat 13 mars 2011 Sett fisken något mer?, Tråkigt ifall en så fin firre skulle gå(simma) och dö nej, tyvärr! är säkert "fest" någon stans i karet just nu! Citera
Nordin Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 nej, tyvärr! är säkert "fest" någon stans i karet just nu!Nee, va tråkigt;/ Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.