Gå till innehåll

En fråga om mina clowner


redrobjem

Rekommenderade inlägg

jag har samma sak på en av mina clowner och den har varit i i 3 månader, den äter och simmar bra inget konstigt beteende

vore roligt och höra vad de kan bero på:)

Jaha då är det inte stress det kanske är genetiskt vart köpte du dina?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har man inga fiskar sedan tidigare i akvariet kan det vara svårare att få dem att äta.

Normalt sett är inte clownfiskar problemfiskar med föda.

Jag matar aldrig nyinköpta fiskar med torrfoder utan mysis är det som står på agendan hos mig.

Skölj bara mysisen i saltvatten med en te sil så slipper du få i onödiga fosfater i akvarievattnet.

Lycka till!!!!!!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Notona: Nja dom tog typ en halv artemia var kanske men jag skulle inte vilja kalla det äta.

Kjelle: Dom är dom enda fiskarna kan det löna sig att slänga i någon mer av en annan sort tror du?

Näe du skall du nog lugna dig ett tag med nya fiskar.

Om de inte börjar äta kan de ju vara krassliga och kommer till 100% och smitta ev. nyanlända.

Se hellre till att dina clowfiskar kommer igång ordentligt med maten.

Övermata inte om de inte vill ha, låt hellre bli ett par dagar.

Om du övermatar kan du få problem vattenvärden i stället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Använd mysis som Kjelle eller djupfryst vuxen artemia som jag brukar göra när jag matar in. Inga nya fiska heller än. Vad jag förstår så har det här varit igån ca 2 veckor - i så fall har du inte fått igång nitrifikationen riktigt än. Mitt råd är att du ger högst 3 till 4 vuxna artemia till varje fisk var tredje dag nu första veckan. Andra veckan ger du samma mängd var annan dag och tredje veckan samma varje dag. Jag hade undvikit torrfoder. fiskarna kommer inte att svälta ihjäl men matar du för mycket i din iver att få igång dem som dödar du dem genom ammoniakförgiftning förr eller senare. Ta det piano!

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Använd mysis som Kjelle eller djupfryst vuxen artemia som jag brukar göra när jag matar in. Inga nya fiska heller än. Vad jag förstår så har det här varit igån ca 2 veckor - i så fall har du inte fått igång nitrifikationen riktigt än. Mitt råd är att du ger högst 3 till 4 vuxna artemia till varje fisk var tredje dag nu första veckan. Andra veckan ger du samma mängd var annan dag och tredje veckan samma varje dag. Jag hade undvikit torrfoder. fiskarna kommer inte att svälta ihjäl men matar du för mycket i din iver att få igång dem som dödar du dem genom ammoniakförgiftning förr eller senare. Ta det piano!

MVH Lasse

Det har varit igång 4 veckor nu värdena var bra i måndags, sen har jag inte kollat, men nitraten hade kommit igång litegrann. Jag matar med fryst artemia dom har tagit typ en var när jag försökt mata dom. Tack för tippsen jag kör på att mata var tredje dag det lät bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...