Gå till innehåll

UV-foto på land? Mina försök.


Henrik Jonsson

Rekommenderade inlägg

För mig som normalt fotar när jag dyker är det rätt ovant att fota fisk i vardagsrummet. Det är en hel del saker som skiljer:

-Man behöver inte hålla andan för att inte skrämma fiskar med bubbelljudet smiley1.gif

-Man måste tydligen fota rakt genom glaset för att slippa skärpeförlust smiley6.gif

-Blixthanteringen är minst sagt annorlunda smiley5.gif.

-Man kan dricka kaffe samtidigt smiley1.gif

I desperat väntan på mitt nya akvarium gick jag lös på det nuvarande för att se om man kunde lära sig fota på land också. Håll tillgodo med mina försök, och ge mig gärna feedback så jag kan bli bättre.

048.jpg

068.jpg

076.jpg

077.jpg

079.jpg

086.jpg

107.jpg

112.jpg

115.jpg

118.jpg

119.jpg

123.jpg

128.jpg

130.jpg

131.jpg

149.jpg

150.jpg

Hoppas länkningen funkar - skrik till annars.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter anemonen på bild 5. Har den möjligtvis en ljusrosa fot också?

Det är någon form av stjärnpolyp i kraftig förstoring. De sitter i varsitt rör i en lila gummiartad matta som sakta sprider ut sig över stenen. Om du spelat Starcraft så förstår du om jag säger att det ser ut som klägget som Zergerna bor i...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mästerliga bilder! Vad har du för kamera?

Canon EOS 300D med dubbla Sea&Sea-blixtar och ett 100mm macroobjektiv, utom första bilden som är tagen i befintligt ljus med 18mm optik.

Är det förresten någon som vet var man kan få tag på den typen av eremit som är på bild här. Den här har varit en trogen kompis och städare i tre år och jag vill gärna få tag på fler. De där jättesmå rackarna som knappt syns är jag inte intresserad av, utan just den här modellen. Den har ljusblå bakdel och är nåra cm lång ifall det ger någon ledtråd. Minns inte om de köptes i Bromma eller i Södertälje, men jag har inte sett dem i butik på flera år. Jag köper gärna ett helt gäng om jag bara får veta var och hur...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag vill också ha en sån eremit.Var får man tag i dessa??

Riktigt lysande foton. Har bara ett klagomål. Det var för få foton =)

/ Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De här två bilderna är från mitt nya akvarium. En del sten från gamla akvariet fick flytta över nästan direkt för att hjälpa till med inskolningen av den nya stenen. Det är alltid kul att flytta på stenar och se vad som kommer fram. Det visade sig att jag har en hel del spongier av olika färger och former jag knappt sett...

2005-01-16_190721_spongie1.jpg

2005-01-16_190735_spongie2.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...