Henrik Jonsson Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 För mig som normalt fotar när jag dyker är det rätt ovant att fota fisk i vardagsrummet. Det är en hel del saker som skiljer:-Man behöver inte hålla andan för att inte skrämma fiskar med bubbelljudet -Man måste tydligen fota rakt genom glaset för att slippa skärpeförlust -Blixthanteringen är minst sagt annorlunda . -Man kan dricka kaffe samtidigt I desperat väntan på mitt nya akvarium gick jag lös på det nuvarande för att se om man kunde lära sig fota på land också. Håll tillgodo med mina försök, och ge mig gärna feedback så jag kan bli bättre.Hoppas länkningen funkar - skrik till annars. Citera
adddo Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 En till fotoguru! Mycket mycket snyggt Henrik! Bra fotat och fina djur! Citera
JMAONE Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Väldigt fina bilder! Vad heter anemonen på bild 5. Har den möjligtvis en ljusrosa fot också? Citera
Anders Häll Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Jisses så fina bilder. Speciellt den på krabban. Skön uppsyn på den.Mycket vill ha mer, så fram med kameran å på med kaffekokarn, åfota mer, mer, mer..... Citera
Henrik Jonsson Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 Vad heter anemonen på bild 5. Har den möjligtvis en ljusrosa fot också? Det är någon form av stjärnpolyp i kraftig förstoring. De sitter i varsitt rör i en lila gummiartad matta som sakta sprider ut sig över stenen. Om du spelat Starcraft så förstår du om jag säger att det ser ut som klägget som Zergerna bor i... Citera
Henrik Jonsson Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 Mästerliga bilder! Vad har du för kamera? Canon EOS 300D med dubbla Sea&Sea-blixtar och ett 100mm macroobjektiv, utom första bilden som är tagen i befintligt ljus med 18mm optik.Är det förresten någon som vet var man kan få tag på den typen av eremit som är på bild här. Den här har varit en trogen kompis och städare i tre år och jag vill gärna få tag på fler. De där jättesmå rackarna som knappt syns är jag inte intresserad av, utan just den här modellen. Den har ljusblå bakdel och är nåra cm lång ifall det ger någon ledtråd. Minns inte om de köptes i Bromma eller i Södertälje, men jag har inte sett dem i butik på flera år. Jag köper gärna ett helt gäng om jag bara får veta var och hur... Citera
Guest D-Flex Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Ja jag vill också ha en sån eremit.Var får man tag i dessa??Riktigt lysande foton. Har bara ett klagomål. Det var för få foton =)/ Danne Citera
wrang Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Om du spelat Starcraft så förstår du om jag säger att det ser ut som klägget som Zergerna bor i... Cool beskrivning!!Fattar precis vad du menar. è ett gammalt gott spel, man kanske skall börja spela om det igen Citera
Henrik Jonsson Postat 10 januari 2005 Författare Postat 10 januari 2005 Ser inga bilder http://www.grodmanssyndikatet.se/sgbilder/150.jpgKan du se bilden direkt på den här adressen? Citera
petrol Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Nu funkar det!! Har ingen aning om varför jag inte såg några innan. Men det är ju inte för inte man är IT-tekniker Citera
wrang Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Bytte namn på henrikjonsson till Henrik Jonsson som han ville så nu vet alla detta./Moderator Citera
simon Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Grymma bilder!!!!! Ge oss mera!!!ps. Vad är det för kamera, och om det är systemkamera vad för objektiv använde du?MVHSimon Citera
Henrik Jonsson Postat 14 januari 2005 Författare Postat 14 januari 2005 Den här rackaren satt på en levande sten jag köpte för en timme sedan. Är det en anemon av något slag - någon som vet? Hur som helst verkar det lovande och stenen lär ju inte vara misshanlad på vägen... Citera
jimmy Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 ser ut som en majano anemon svårt att säga innan den har öppnat sig men håll koll på den Citera
Henrik Jonsson Postat 16 januari 2005 Författare Postat 16 januari 2005 De här två bilderna är från mitt nya akvarium. En del sten från gamla akvariet fick flytta över nästan direkt för att hjälpa till med inskolningen av den nya stenen. Det är alltid kul att flytta på stenar och se vad som kommer fram. Det visade sig att jag har en hel del spongier av olika färger och former jag knappt sett... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.