Gå till innehåll

Snygga akvarier upp till 200 liter


stooolpe

Rekommenderade inlägg

ställde frågan på hornbachs facebook sida (som förövrigt är hundra gånger bättre än deras mailsupport)

"HORNBACH Sverige wrote "Hej Reuben! I vårt beställnings-sortiment har vi bl a Scubacube 64, Scubacube 125 och Scubacube 270. Kontakta personalen på vår zooavdelning så hjälper de dig med beställning. Lycka till med ditt akvarium!" "

Fått några prisuppgifter på scubacube?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Vi har även Scubacube 270 som beställningsvara och den kostar 3999:- exkl. möbel, möbeln kostar 1799:-. Leveranstiden är även på den ca 2 veckor - 3 veckor.

Mvh/ Hornbach zooavdelning

Hej!

Vi har Scubacube 64 som beställningsvara och den kostar då 959:- exkl. möbel, möbeln kostar 789:-. Leveranstiden är ca 2 veckor.

Mvh/ Hornbach zooavdelning

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså Optiwhite? det visste jag inte om. Men nej den belysningen klarar inte mer än mjukisar.

Jag pratar bara från min synpunkt så visst kanske är någon som är glad med dem mindre krävande korallerna men jag tycker det är lite trist :)

Jag tycker inte det lilla man får är värt en extra 5000kr iaf :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, sorry. Fortfarande lite ny på de här grejerna :)

Elos är ju skitsnygga, men jag tycker priserna är för höga. 15 laxar för knappa 70 liter är väldigt magstarkt. Och då det råder delade meningar om hur bra deras E-lite är så kanske man blir tvungen att byta ut denna för ett par tusen till.

Om du kollar lite på att skeppa ett Elos från fabriken i Italien så kan du nog få "bara" karet bänken sumpen skummare returpump för ca 900usd sen belysning, topoff på det...

Visst frakten är rätt dyr...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har för mig att det var några på RC som hade problem med CADlights kar... Speciellt när det gällde kundservicen... Den var helt enkelt usel. Jag letar runt lite och ser om jag hittar tråden!

Hittade en text i alla fall... Skriven av Enjoy på RC

"Update:

I got word that my tank was ready for delivery, so I made plans with Cadlights to get the tank delivered so that I did not risk scratching it while bringing it home myself. It's nice to have the company's show room so close by.

Upon drop off I did a quick once over and everthing appeared to be in good shape. The silicone job was extremely sloppy, as well as the "acrylic" strips along the bottom of the tank. They are there for added strength since its a rimless tank. But they were beat up looking. One of the main reasons I decided against going Bare Bottom.

I left the tank covered in cardboard sitting on my family room floor until I was able to do anything more with it.

About a week later I got my sump, so I started to do a mock up with the tank and sump so that I could start planning the plumbing. I removed the cardboard from the tank, and got my note pad ready for my plumbing list.

I then saw light reflecting off the tank on the outer edge. Upon further inspection I realized there was a chip in the front pane of starphire glass along the 45degree chamfer.

I contacted Cadlights and filled them in with exactly what had happened, and what condition the tank was in. I sent them photos, and told them they can come by to look at it.

The next day I got a response saying that they are not responsible. They inspected it several times before it left their warehouse, and it was in great shape.

About 3 days I was examining the tank again and found a very light scratch that goes around the entire tank about 1-1/4" from the top. It is perfectly parallell to the top edge of the tank. Some of the areas that are scratched still had black silicone in them from when the tank was assembled.

I called Cadlights again, and informed them about everything. Again, they resonded that they are not responsible and basically that it's my problem.

They referred me to a glass shop that could help get the scratches out.

I called the glass shop, and they cannot work on an assembled tank. And even if I disassembled the tank they are not 100% sure they can get it out. The chip- there is nothing they can do.

I informed Cadlights of this and basically begged them to help me out, and do the right thing. I was contacted by the owner and told that they stand behind their employees, and their inspectors. The tank was not scratched when it left their store.

So basically, I am left with my brand new custom starphire tank, with a chip in the front pane, and a scratch that goes around the entire tank. I thought I was buying a quality tank. I was mistaken.

I will never buy from CadLights again."

Ett ganska klart meddelande...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är mer för att visa "företaget tar/tog inte hand om sina kunder...

Tänk om ni får ett kar hem, och det är sprucket?, skulle ni vilja att företaget ni köpte det från tog hand om det och ni fick ett nytt kar???

Jag skulle vilja det i alla fall =P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bra att man tar väl hand om varandra, uppskattar definitivt det Blackizzz.

Har dock läst en del inlägg där man berömmer dem för deras service.

Det viktigaste man ska tänka på är att man försäkrar godset som skall skickas, då ska man definitivt skriva det sanna värdet på varan, inte mygla. Myglar man så kan det stå en dyrt.

Så länge man kan visa att varan kom fram skadad så kan man hålla befraktaren ansvarig om de skriver på att de mottagit varan hel.

Ska tänka på vad han skrev på RC.

Tack i alla fall.

-Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Den är inte inköpt ännu, håller på att förhandla med en återförsäljare i Skåne om att kanske ta hem ett par kar om priset passar.

Jag är bra sugen på det större.

Det större, 378l, kostar 1700 dollar i USA, vågar inte spekulera i vad det kommer att kosta här..

Det mindre, 152l, kostar 1150 dollar, även kostnaden i Sverige okänd här.

Om ni är intresserade så kontakt BLDiscus.com, och meddela så att han tar hem tillräckligt med kar. Det är dock inte spikat att han ska ta hem dem, men, som sagt, stämmer priset så.. Han ska också tjäna några kronor på det hela.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är inte inköpt ännu, håller på att förhandla med en återförsäljare i Skåne om att kanske ta hem ett par kar om priset passar.

Jag är bra sugen på det större.

Det större, 378l, kostar 1700 dollar i USA, vågar inte spekulera i vad det kommer att kosta här..

Det mindre, 152l, kostar 1150 dollar, även kostnaden i Sverige okänd här.

Om ni är intresserade så kontakt BLDiscus.com, och meddela så att han tar hem tillräckligt med kar. Det är dock inte spikat att han ska ta hem dem, men, som sagt, stämmer priset så.. Han ska också tjäna några kronor på det hela.

Jag skulle också gärna vilja veta priset på karet, var det inte några veckor sedan du försökte få fram ett pris?

Vad är det som gör att inget pris ännu kunnat lämnas?

Skulle eventuellt kunna åka ut och snacka med honom till helgen och höra lite mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är dock CADlights som inte kunnat ge ett exakt svar, tror att det kan ha varit en smärre kommunikationsmiss som föranlett det hela.

Om du är intresserad så tycker jag definitivt att du ska säga till Bengt, då ökar sannolikheten att han tar hem ett parti och att priset sjunker i och med det.

Jag tänker skaffa ett om jag så måste importera ett själv med dyrare transport och annat strul, men går hellre genom en lokal handlare.

Vi får höra med Bengt som sagt.

-Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...