Gå till innehåll

Chrille & Idas 462l


Chrille_B

Rekommenderade inlägg

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 månader senare...

hej.

Bestämde mig för att ge det en chans till. har kört på som vanligt med VB och balling.

Vi fick en videokamera av svärföräldrarna i julklapp för att filma deras barnbarn som väntas komma i febuari, tänkte det var lika bra och träna lite med kameran innan bebisen kommer så det fick bli en film på karet.

Mvh Chrille

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

uppdatering..

har tömt och rengjort skummare idag, har även blandat 3st 10liters ballingdunkar så nu klarar man sig i ca en 30dagar till.

har beställt lite nya dioder från USA var ett gäng som gick sönder ( det är inte så bra när det blir saltavlagringar på dem)-bok

så kör på halvfart nu med ledbelysningen..

Mvh Chrille

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

uppdatering....

nu har både dioderna från usa kommit och de gamla trasiga är utbytta, så nu går rampen på fullt,

nästan att jag hade glömt vilket klipp det är i lyset :wooow:

Och sist men inte minst så i söndags kväll 22:44 kom det en liten tös till oss:W:

ska för söka lägga upp lite bilder på karet nu när rampen är i gång till 100%, men nu är det blöjbyten som tar en stor del av ens vakna tid :nöjd:

Mvh Chrille

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar så mycket Ken,

hur går det hemma i ditt musselkar då?

Mvh Chrille

Tjena Chrille!!

Hoppas allt gick bra med barnfödslen !!

Jodå det rullar på kommer väl en 6-7 nya musslor i omgångar nu, så det kommer nog bli bra! Funderar på att ev lägga i en 20kg LS för att få upp lite mer volym i karet, samt att min profilux ska igång nästa helg hoppas jag!! Ta nu hand om er o ert nytillskott ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena Chrille!!

Hoppas allt gick bra med barnfödslen !!

Jodå det rullar på kommer väl en 6-7 nya musslor i omgångar nu, så det kommer nog bli bra! Funderar på att ev lägga i en 20kg LS för att få upp lite mer volym i karet, samt att min profilux ska igång nästa helg hoppas jag!! Ta nu hand om er o ert nytillskott ;)

Jo allt gick jättebra, sambon är en riktig kämpe.

blir en hel del musslor i karet då, vad hade du tänkt mata med?

Mvh Chrille

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo allt gick jättebra, sambon är en riktig kämpe.

blir en hel del musslor i karet då, vad hade du tänkt mata med?

Mvh Chrille

Härligt!!

Jag kör lite olika varje gång, matar ca var annan, var tredje dag, dom får mussel mat i pulver form, matar med tre olika som jag skiftar mellan, och tycker att dom pumpar på alla 3 så det verkar funka!! Men det är iaf slut på små musslor så försöker hålla mig till minst 8 cm o större! Har beställt massa godis till karet som jag får uppdatera med sen!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt!!

Jag kör lite olika varje gång, matar ca var annan, var tredje dag, dom får mussel mat i pulver form, matar med tre olika som jag skiftar mellan, och tycker att dom pumpar på alla 3 så det verkar funka!! Men det är iaf slut på små musslor så försöker hålla mig till minst 8 cm o större! Har beställt massa godis till karet som jag får uppdatera med sen!!

jag har matat med fauna marin-ultra life blandat med fauna marin-ultra min s, efter några gånger så öppnade musslan upp sig mycket mer och mantlen vällde ut ca 3cm mer än innan., sen matar jag lite blandat med deltecs foder sps,lps,clam och paste blandar dessa och ger ca varannan till var tredje dag.

vad är det för godis du köpt då?

Mvh Chrille

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har matat med fauna marin-ultra life blandat med fauna marin-ultra min s, efter några gånger så öppnade musslan upp sig mycket mer och mantlen vällde ut ca 3cm mer än innan., sen matar jag lite blandat med deltecs foder sps,lps,clam och paste blandar dessa och ger ca varannan till var tredje dag.

vad är det för godis du köpt då?

Mvh Chrille

Det kommer snart en uppdatering på det så det är bara till att hålla ut ;) men det blir lite blandat!

Min stora mussla öppnar upp sig rejält och slår ihop så sanden bara yr runder :) men dom verkar trivas iaf, alla slår ut fint!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer snart en uppdatering på det så det är bara till att hålla ut ;) men det blir lite blandat!

Min stora mussla öppnar upp sig rejält och slår ihop så sanden bara yr runder :) men dom verkar trivas iaf, alla slår ut fint!!

hehe låter härligt det, klart lite hemligheter ska man ju ha;)

när var det ni väntade tillökning?

Mvh Chrille

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis och välkommen till the "real life". Hoppas det inte blir som när min förstfödda kom hem i juli 1977. Då passade mina Malawis som gick i ett stort kar att visa upp att de var inkompartibla med Tetras medicin Genereal Tonic så jag stod hela dagen dubbelvikt över akvariekanten (svärandes) när underverket visades upp för grannar och släktingar. Halft i frustration, halft på skoj yttrade jag sedan till min fru efter ett misslyckat blöjbyte från hennes sida: "faen- en vecka på sjukhus och det går inte bra med att byta blöjor" Detta är idag vår familj mest bevingade ord och det yttrandet har jag fått betala av på under 35 år nu :). Inte lämpligt att skoja med en nästan nyförlöst hustru är sensmoralen. Å andra sidan - blir det inte skillsmässa efter något sådant så räcker äktenskapet ganska långt.

Några frågor om ledrampen. Är du säker på att det är saltavlagringar som knäckt dina LED. Jag har haft två Cree RB som la av snabbt och där fanns inga möjligheter till saltavlagringar.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja lite spännande måste det ju va =)

Den 29 maj så det rullar på, humörsvägningar mm, oschyssta komentarer om mitt akvarium mm, men det är bara att bita ihop!

hehe jo de kan lätt slänga ur sig ett och annat när de blir trötta men har intalat mig att de inte menar något illa, (hoppas jag):smiley9:

Mvh Chrille

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis och välkommen till the "real life". Hoppas det inte blir som när min förstfödda kom hem i juli 1977. Då passade mina Malawis som gick i ett stort kar att visa upp att de var inkompartibla med Tetras medicin Genereal Tonic så jag stod hela dagen dubbelvikt över akvariekanten (svärandes) när underverket visades upp för grannar och släktingar. Halft i frustration, halft på skoj yttrade jag sedan till min fru efter ett misslyckat blöjbyte från hennes sida: "faen- en vecka på sjukhus och det går inte bra med att byta blöjor" Detta är idag vår familj mest bevingade ord och det yttrandet har jag fått betala av på under 35 år nu :). Inte lämpligt att skoja med en nästan nyförlöst hustru är sensmoralen. Å andra sidan - blir det inte skillsmässa efter något sådant så räcker äktenskapet ganska långt.

Några frågor om ledrampen. Är du säker på att det är saltavlagringar som knäckt dina LED. Jag har haft två Cree RB som la av snabbt och där fanns inga möjligheter till saltavlagringar.

MVH Lasse

Man tackar Lasse, nu är det slut med sammanhängande sömn och sovmornar:)

det vet väl du Lasse att man ska välja sina ord men stor omsorg och smak, det kan tänkas att man får äta upp dem ett antal gånger...

ang. rampen så har jag min ca 10-15cm ovanför ytan och inget skydd, men jag hade ca 8st som man riktigt såg att det var saltavlagringar på, men hade också ett antal som gick sönder utan att det syntes på dem precis som du beskriver, men nu har jag lagt dit en plexi(akryl historia) som skydd.

tror det kan vara värmen som tar de blåa ledarna?

Mvh Chrille

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...