Gå till innehåll

Akvariedator med övervakning via iphone/ipad.


Peppz

Rekommenderade inlägg

Alltså jag vill kunna övervaka tanken med typ en app.

Finns det nått sånt system?

Finns , sök app på "ghl" ghl profilux 3 har styrning via web samt app om jag inte är helt fel på det.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läst lite om appen nu och den verkar väl ok så jag ska nog göra ett test på den, om jag får igång förbindelsen villsäga.

Förmodligen så måste man tillåta förbindelsen mellan MarinMad.com o Profiluxen genom switchen ... O jag är ganska värdelös på allt inom nätverk

så det blir intressant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej har du en Nätverkskoppling in i din Profilux 3 så "surfar" man in via PAB och det nya med Profilux 3. Inget spec behövs utan en enkel inställning i datorn.

Nytt som kommer snart är att du helt enkelt surfar in på sin Iphone/Ipad med det nya webbgränssnittet som är på G

attachment.php?attachmentid=1638&d=1305988488

Blir snart även Profilux 3 uppgradering för mig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej har du en Nätverkskoppling in i din Profilux 3 så "surfar" man in via PAB och det nya med Profilux 3. Inget spec behövs utan en enkel inställning i datorn.

Nytt som kommer snart är att du helt enkelt surfar in på sin Iphone/Ipad med det nya webbgränssnittet som är på G

attachment.php?attachmentid=1638&d=1305988488

Blir snart även Profilux 3 uppgradering för mig

Ja ok, hoppas det är enkelt

Ett Webbgränssnitt rakt in i Profilux 3:an blir mumma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag mailade dem och frågade om det fanns ett 240V-system och fick då följande svar:

Hi,

With the appropriate AC adapter the Apex system will work in a 220V environment as a monitoring only device. If you wish control on 220V power then you must use X10 and you will have to acquire these X10 modules on your own. You can find a list of International distributors of X-10 products at www.x10.com. The parts that you will need to get on your own are one control interface PL7213 or XM10 (220V equivalent of PL513) and a control module AM12U (220V equivalent of AM466) for everything you want to turn on or off independently. We do not sell direct to international retail customers. You will need to contact one of the resellers on the sales page of our website.

Native 220V control of EnergyBars is being developed and will be available in the second half of 2011.

Curt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...