Peppz Postat 20 maj 2011 Dela Postat 20 maj 2011 Alltså jag vill kunna övervaka tanken med typ en app. Finns det nått sånt system? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 maj 2011 Dela Postat 20 maj 2011 Alltså jag vill kunna övervaka tanken med typ en app. Finns det nått sånt system?Finns , sök app på "ghl" ghl profilux 3 har styrning via web samt app om jag inte är helt fel på det.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 20 maj 2011 Dela Postat 20 maj 2011 Manne har rätt, GHL Profilux 3 har stort sett total styrning från både Web och App (Iphone, vad jag vet) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 22 maj 2011 Dela Postat 22 maj 2011 Ja GHL styrning från Paddan skulle jag också villja ha, får söka på nätet om det.Kan ju vara ett bättre alternativ istället för Profilux Touch. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 22 maj 2011 Dela Postat 22 maj 2011 Här är lite info om iphone http://forum.aquariumcomputer.com/showthread.php?1640-iPhone-ApplicationHar inte läst igenom allt då jag inte har iphone men jag tror appen finns ute till profilux 3. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 22 maj 2011 Dela Postat 22 maj 2011 Läst lite om appen nu och den verkar väl ok så jag ska nog göra ett test på den, om jag får igång förbindelsen villsäga.Förmodligen så måste man tillåta förbindelsen mellan MarinMad.com o Profiluxen genom switchen ... O jag är ganska värdelös på allt inom nätverkså det blir intressant. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 22 maj 2011 Dela Postat 22 maj 2011 Nej har du en Nätverkskoppling in i din Profilux 3 så "surfar" man in via PAB och det nya med Profilux 3. Inget spec behövs utan en enkel inställning i datorn.Nytt som kommer snart är att du helt enkelt surfar in på sin Iphone/Ipad med det nya webbgränssnittet som är på GBlir snart även Profilux 3 uppgradering för mig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 22 maj 2011 Dela Postat 22 maj 2011 Nej har du en Nätverkskoppling in i din Profilux 3 så "surfar" man in via PAB och det nya med Profilux 3. Inget spec behövs utan en enkel inställning i datorn.Nytt som kommer snart är att du helt enkelt surfar in på sin Iphone/Ipad med det nya webbgränssnittet som är på GBlir snart även Profilux 3 uppgradering för migJa ok, hoppas det är enkeltEtt Webbgränssnitt rakt in i Profilux 3:an blir mumma. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 maj 2011 Dela Postat 23 maj 2011 Alltså jag vill kunna övervaka tanken med typ en app. Finns det nått sånt system?Utöver det som redan nämts i tråden så finns det ett system i USA som de håller på att porta till europeisk standard:http://www.neptunesys.com/ovFDR3lSYeg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 maj 2011 Dela Postat 23 maj 2011 Jag mailade dem och frågade om det fanns ett 240V-system och fick då följande svar:Hi, With the appropriate AC adapter the Apex system will work in a 220V environment as a monitoring only device. If you wish control on 220V power then you must use X10 and you will have to acquire these X10 modules on your own. You can find a list of International distributors of X-10 products at www.x10.com. The parts that you will need to get on your own are one control interface PL7213 or XM10 (220V equivalent of PL513) and a control module AM12U (220V equivalent of AM466) for everything you want to turn on or off independently. We do not sell direct to international retail customers. You will need to contact one of the resellers on the sales page of our website. Native 220V control of EnergyBars is being developed and will be available in the second half of 2011.Curt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 24 maj 2011 Dela Postat 24 maj 2011 Jag väntar bara på rätt anledning att köpa en iPad, och nu börjar andelningen bli mer konkret Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.