Gå till innehåll

10 watts LED från Jula


Lasse

Rekommenderade inlägg

Hej

Hittade idag en 10 watts LED-strålkastare på Jula för 395:- Den såg ut att vara byggd med samma chip som jag använder så jag tog hem ett exemplar för att kontrollera om det skulle att gå och byta ut orginalchippet mot ett mer akvarieanpassat. Orginalet håller ca 4000 K.

Tyvärr var inte konstruktionen på det sättet och istället för de chip som jag har sett som arbetar på ett FV på ca 10 V och ca 1000 mA i ström så arbetade det här chippet på över 36 V och ca 350 mA. Chippet var också limmat i kylfänsen. Jag har testat lampan igång ett tag och den funkar bra och blir inte för varm. Den skulle - tack vare sitt nätta utseende passa bra som en komplemeterande ljuskälla i saltvatten men också framförallt i sötvatten.

post-2331-14468922173659_thumb.jpg

Jula har också en 30 wattare med samma Kelvintal men den ligger på ca 1200:-

MVH

post-2331-14468922173873_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag har sett det men inte varit riktig på det klara med hur små de är (10 wattarna).

Priset inklusive svensk moms är ju inte speciellt högt heller (ev tull vid större beställningar tillkommer ju också) Ca 350 kronor för tio wattaren och ca 525 kronor för 20 wattaren är ju inte så dyrt heller. De finns ju också i olika Kelvintal samt även som Royal Blue.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Besynnerlig design, den ser väldigt stor och otymplig ut med på bilden på bordet antyder den att storleken är så liten att det inte stämmer. Låter lockande som alg lampa dock som lasse skriver. Till en ATS eller refugium.

Väldigt snygg symaskin för övrigt. Ser mer ut som något som en CNC operatör designat än en sömmerska. Rak och tydlig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...