Gå till innehåll

Emils 250l kub


Emillarsson

Rekommenderade inlägg

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Det skulle vara kul att få se en bild på din sump och svampodlingen!

Jag har fantastisk trångt i skåpet under karet men hoppas dessa duger?

Man kommer inte riktigt åt att ta någon bra bild på det facket.

Så här ser det ut i skåpet och i facket

med svamp odlingen.

post-3915-14468922471152_thumb.jpg

post-3915-14468922471383_thumb.jpg

post-3915-1446892247161_thumb.jpg

Ändrat av Emillarsson
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...
  • 4 månader senare...

Tjena

Lägger upp lite bilder då det börjar växa till sig så att man kan snart kalla det för revkar.

Bild nr#1 små musslorna och en "tricolor" som bara är grön och lila.

Bild nr#2 clown som bor i musslan.

Bild nr#3 lite översikt (ursäkta att det blänker från fönstret).

Bild nr#4 Nya favoritkorallen.

Bild nr#5 Gamla favoriten.

Jag har tappat mycket färg sedan jag började med ultra organic och ultramin s men alla koraller har blivit köttigare.

Jag har fraggat fram den lila stjärnpolypen som några frågade om tidigare. finns 5-6 st bitar levande sten med just denna på om någon fortfande vill ha.

post-3915-1446892478536_thumb.jpg

post-3915-14468924785578_thumb.jpg

post-3915-14468924785752_thumb.jpg

post-3915-14468924785941_thumb.jpg

post-3915-14468924786131_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymma bilder! Är det dom röda ledarna som gör det rosa ljuset? Är du nöjd med lyset i övrigt? En helbild vore kul!Mvh johan

Super nöjd med lyset.

Har ju 5 grupper med olika lysen som jag kan styra som jag vill men just nu kör jag allt på 75%

det är inte rosa alls faktiskt kameran klara inte av de riktigt.

hade en kille här igår som är duktig på att ställa in system kameror men han lyckades inte heller.

antingen blir det väldig dåliga färger eller lite rosa lila som min blev.

Just nu håller jag på att nygga om lyser i mitt fraggkar med både mh t5 och en stor led på 100W

jag kör 225w mh och 48w t5 men ändå har dom ingen chans mot en 100w led.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt snyggt! Kul med folk som lyckas med LED!, men torde det inte vara väldigt mycket ljus med över 300w LED på en 250l burk? :P
Jag ville ha mycket lyse pga.Det blir jämnare och mindre skuggor med mycket dioder plus att jag kan dimma ner dom till 6-7% utan problem.Jag har ett rum i källaren där jag testat olika lysen, sumpar, filter, kolkällor, mm mm i olika kar.Ett test är ett 18liters kar med 12 liter sump som fick 70w Mh och 110w t5 i 9 månader med väldigt goda resultat.jag körde samtidigt ett annat kar med på 20 liter med 11w t5 som oxå fungerade så det går det oxå men inte alls på samma vis. Jag har även ett fraggkar på 100 liter med 220w Mh 28w T5 100w led. Galet kanske men jag har inte några problem så det är beställt mer dioder och lutar åt en monster plasma från USA men inget bestämt än. Kör lite test i källaren så länge där är plats.Just nu förutom fraggkaret kör jag ett 20 liter lowtech med 11w T5 och ett cirkulationspump utan värme utan sump. Salthalt på 1021 massa små räkor sniglar sjöstjärnor och mysis. Lite xenia och knappar. Skulle byggt ett mörker kar men det blir ett refugium till fraggkaret så jag fick en Ts1250 skummare över om någon behöver.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...
  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Det är lite som rötter i konsistensen inte mjuka men inte heller hårda.

Mao lite sega kan man säga.

Jag har kollat massa på nätet men inte hittat vad det är. Har sett andra som har såna men dom vet inte heller vad det är.

För övrigt så funkar karet bra. Har slutat med pellets för ett bra tag sedan men har inte märkt någon som helst skillnad.

Jag va inne en runda hos lokala zoo handlaren och köpte lite levande vita mygglarver.

Rena oxfilen sa min mandarin.

Även många av dom andra fiskarna tog dom.

Min sixline och tabloti va dock väldigt blyga för en gångs skull.post-3915-14468926972465_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Matade med en påse i dag oxå och de va klart bättre drag nu. Kanske va för vissa inte fick i sig nått igår men nästa alla tog i dag. Dock så funkar mygglarver inte optimalt då dom flyter i vatten med högre densitet. Mao får fiskarna på botten inget.

Skall testa någon annan sort nästa gång.

Kanske denna

post-3915-14468926979561_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...