Clownen Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Hej Skulle behöva lite hjälp med att ta bort en innefilterbox till mitt Juwelkar. Silikonet sitter så in i norden och jag vet ärligt talat inte hur jag ska få bort den. Har ni några råd .?MvhPeter Citera
Peter Josefsson Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Jag brukar ta ett rakblad som det finns ett billigt fäste för i plåt i bygghandeln. Tror jag hittade det påBauhaus. Rakbladet behöver vara nytt. Viktigt att bara skära mot. Att dra rakbladet framoch tillbaka ger repor.MåPeter Citera
Clownen Postat 20 januari 2005 Författare Postat 20 januari 2005 Men det är nästan omöjligt att komma åt dessa, kontaktytorna är runda och stora som en femkrona. Men jag ska se om jag hittar ett sådant fäste du nämnde, tack för tipset. Eller skulle man kanske kunna använda ståltråd el liknade och "såga" sig igenom det? Citera
stigigemla Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Jag brukar använda brytbladskniv med smala bladet. Om man bara böjer bladet åt rätt håll bryts det inte gärna. Citera
wrang Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Vad är det för material i boxen du har idag?Är det plast så kanske man kan såga bort det hela å sedan lättare ta bort resten av det som sitter kvar utav boxen.Ståltråd borde funka kanske svårt att få ner handen i boxen å dra den fram å tillbaka Citera
Peter Josefsson Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Ja råden är många. Till slut väljer man något och hoppas på att det går bra. Fick nog lite fel för mig ditt problem. Trodde det bara var silikonen du försökte få bort. Hela filtret skulle jag försökt med som stigigemla skriver brytbladskniv. Eller som när jag tar bort fastsilikonad faxekalk på rutorna. Vrid så mycket man vågar. Drar man kan ju glaset spricka. Fast det kanske inte går utan att man vrider sönder filtret. Du hittar nog råd. Lycka till.MåPeter Citera
Clownen Postat 20 januari 2005 Författare Postat 20 januari 2005 Tack för alla råden! Det ska nog lösa sig. Materialet är i plast och skulle nog sitta kvar omman smällde av enatombombi burken.Fattar inte varför de måste sätta fast det så #¤(&(/"¤#) hårt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.