Gå till innehåll

Ta bort silikon från pump/glas


Clownen

Rekommenderade inlägg

Men det är nästan omöjligt att komma åt dessa, kontaktytorna är runda och stora som en femkrona. Men jag ska se om jag hittar ett sådant fäste du nämnde, tack för tipset.

Eller skulle man kanske kunna använda ståltråd el liknade och "såga" sig igenom det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för material i boxen du har idag?

Är det plast så kanske man kan såga bort det hela å sedan lättare ta bort resten av det som sitter kvar utav boxen.

Ståltråd borde funka kanske svårt att få ner handen i boxen å dra den fram å tillbaka

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja råden är många. Till slut väljer man något och hoppas på att det går bra. Fick nog lite fel för mig ditt problem. Trodde det bara var silikonen du försökte få bort. Hela filtret skulle jag försökt med som stigigemla skriver brytbladskniv. Eller som när jag tar bort fastsilikonad faxekalk på rutorna. Vrid så mycket man vågar. Drar man kan ju glaset spricka. Fast det kanske inte går utan att man vrider sönder filtret. Du hittar nog råd. Lycka till.

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...