Gå till innehåll

Ca tester - Vem ska jag tro på, tro på


Christer T

Rekommenderade inlägg

jag och en polare jämförde JBL:s "stora väska" mot salifert, och det skilde sig, tyvärr, vädligt mycket på många, om inte alla tester (var 2 år sedan)! vi antog att det var Salifert som stämde, men som Leffe säger: refferensvätska är väl bra att kolla mot.

om jag skulle vara Unibet eller motsvarande, så skulle jag ge 1.05 gånger pengarna på att Salifert stämmer :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag och en polare jämförde JBL:s "stora väska" mot salifert, och det skilde sig, tyvärr, vädligt mycket på många, om inte alla tester (var 2 år sedan)! vi antog att det var Salifert som stämde, men som Leffe säger: refferensvätska är väl bra att kolla mot.

om jag skulle vara Unibet eller motsvarande, så skulle jag ge 1.05 gånger pengarna på att Salifert stämmer :)

Salifert stämmer 99% av tiderna sålänge man bortser från PO4 som den är helt värdelös på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tetra Elos och JBL har väl samma reagensvätska i sina Kh test så jag brukar köra med den som är billigast(brukar vara tetras stora refill).

Red Sea har en del tester där det ingår flera olika i samma paket, något som är rätt intressant då dom är relativt rimligt prissatta blir nog ett sådant kitt snart.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...